پیوست

اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران

گروه نرم افزاری پیوست > خریداران  > داستان موفقیت  > اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران
اتحادیه مرکزی تعاونی ها

اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
taavonie roostaei
حوزه فعالیت:  خرید و فروش محصولات تولیدی کشاورزان و خدمات کارآفرینی وایجاد اشتغال در سطح شبکه تعاونی های روستایی

 وب سایت: www.trocairan.com


نرم افزارهای راه اندازی شده:  سیستم های جامع مالی | حضور و غیاب | اتوماسیون اداری 

درباره اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران

اتحادیه مرکزی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران در زیرمجموعه خود ۳۱ اتحادیه استانی و ۳۰۱ اتحادیه شهرستانی و۲۸۴۶ شرکت تعاونی روستایی وحدود ۱۰ هزار فروشگاه مصرف و۱۱ هزار جایگاه عرضه سوخت و ۴/۵میلیون نفر عضو تولید کننده که با اعضاء خانواده جمعیتی بالغ بر بیست میلیون  نفر از روستائیان کشور را شامل می­شود تحت پوشش دارد.

بیشترین فعالیت شرکت در حوزه بازرگانی است. البته در کنار آن تولید هم انجام می گیرد اما عمده فعالیت مجموعه درحوزه  بازرگانی می باشد. دو مجموعه کشت و صنعت هم زیر مجموعه این اتحادیه هستند. کشت و صنعت جیرفت و کشت و صنعت شهید رجایی دزفول.  65% از سهام این دومجموعه که از طریق فرابورس خریداری شده متعلق به این سازمان می باشد. در مجموعه های عضو این سازمان محصولات مختلفی تولید می شود. انواع مرکبات، انواع حبوبات، کلزا، خرما، گندم، جو و…. بعضاً دام پروری هم انجام می شود.

از طرف دیگر، این اتحادیه بازوی اجرایی دولت هم هست. یعنی در هرکجا که نیاز باشد، به عنوان یک شبکه بزرگ که در تمام روستاها؛ فروشگاه و شرکت دارند (مثلا برای هر ۴الی۵ روستا یک شرکت) که آنها هم درون خودشان فروشگاه دارند، ابزاری برای اجرای سیاست ها و کمک به کاهش تصدی­گری دولت در سطح روستا می باشند.

بطور کلی وظیفه فروشگاه های زیر نظر این سازمان، تهیه مایحتاج کشاورزان عضو اتحادیه است. یعنی آنها هر چیزی بخواهند اتحادیه موظف است (با در نظر داشتن شرایطی) اگر طرف مقابل هم تمایل داشته باشد، تهیه کنند.

در سال های اول بعد انقلاب اسلامی، توزیع تمام کوپن ها به عهده این اتحادیه بود. تامین کننده ی کلیه کالاهای کوپنی اعم از برنج، پودر لباس شویی، صابون، روغن نباتی یا حتی لاستیک کامباین و…. بودند. اما درحال حاضر که کم کم ارتباطات گسترده تر شده و فضای مجازی هم به این قضیه کمک کرده است، حتی روستاها هم سعی دارند تا خودشان بصورت مستقل مایحتاج را تامین کنند.

بنابراین تمرکز کاری این مجموعه روی کمک به دولت است تا کالا یا محصول تولید شده روی دست کشاورزان نماند. به عبارتی، واسطه ای هستند که کالای کشاورز را بگیرند و از طریق بورس عرضه کنند. از طرفی کشاورز  متضرر نشود و از طرف دیگر بازار مصرف هم به نوعی تنظیم شود.


چالش اولیه

واحد فناوری اطلاعات از سال ۱۳۷۴ در اتحادیه مرکزی تاسیس شد. مدیر این واحد، با هدف مکانیزه کردن فرآیندها، با همراهی چندتن از همکاران، کار برنامه نویسی را آغاز کردند.

این فرآیند را در سال های بین  1373-1372 با سیستم های تحت داس شروع کردند. زیرا به طبقه بندی اطلاعاتی نظیر اینکه کشاورزان در چه شرایطی هستند، چه چیزهایی نیاز دارند، انبارها در چه وضعیتی هستند، شرکت ها و ساختمان های آنها در چه شرایطی ست و چه امکاناتی دارند و… نیاز داشتند.

بعدها سازمان این نیاز را حس کرد که برای پروژه های ملی و داخلی نیز سیستم های مکانیزه می تواند کمک کند. برنامه های حسابداری، بازرگانی، انبار، حقوق و دستمزد، پرسنلی، محاسبه کارمزد بانکی ورود و خروج پرسنل در مهمانسرا و…. توسط تیم فناوری اطلاعات برنامه نویسی شد. تا سال ۱۳۸۳-۱۳۸۲ هم توسعه نرم افزارها انجام  شد.

بعد از آن به دلیل گسترده تر شدن کارها، مدیریت سازمان تصمیم به تهیه نرم افزار تخصصی تر گرفتند.

Hosein Nakhaei

بعد از کنارگذاشتن سیستم های داخلی، به نرم افزار جایگزین روی آوردیم که متاسفانه جوابگوی نیاز ما نشد. ما نرم افزارهای پیوست را در نمایشگاه و جاهای مختلفی دیده بودیم. حدود ۸تا۹ شرکت به عنوان شرکت هایی که از نظر قیمت، پشتیبانی و کارایی نرم افزار شاخص بودند شناسایی کردیم. درنهایت تیم بررسی کننده، گروه نرم افزاری پیوست را انتخاب کرد. از سال ۱۳۸۵ اتوماسیون اداری پیوست تهیه شد و از سال ۱۳۸۹ هم سایر سیستم های پیوست خریداری گردید و تا امروز هم استفاده می شود.

حسین نخعی

مدیر فناوری اطلاعات

نقاط قوت نرم افزار

از نقاط قوت نرم افزار می­توان ابتدا به محیط کاربری ساده آن اشاره کرد. کاربر به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

سیستم گزارش ساز هم از دیگر موارد مهم می باشد.  همچنین پارامتریک بودن برخی قسمت ها که می توان به آن توجه کرد.


 نقاط قوت پیوست

از مهمترین مواردی که در انتخاب پیوست نقش داشت، بحث پشتیبانی بود که بسیار برای ما اهمیت داشت. پشتیبانی و نحوه برخورد همکاران شما در مدتی ما با شما کار می کنیم، این انتخاب را تایید میکند. همچنین قیمت مناسبی که نرم افزار داشت در تصمیم ما اثرگذار بود.


داستان های موفقیت بیشتر بخوانید…

[کل: ۰ میانگین: ۰]
بدون نظر

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.