پیوست

۱۱۸۶ | هوشمندی تجاری چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۱۸۶ | هوشمندی تجاری چیست؟

۱۱۸۶ | هوشمندی تجاری چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هوشمندی تجاری ترجمه واژه Business Intelligence می باشد که به اختصار BI خوانده می شود. هوشمندی تجاری دسته وسیعی از فرآیندهای تجاری، نرم افزارهای کاربردی و تکنولوژی ها را شامل می شود که بوسیله آنها داده های اطلاعاتی جمع آوری، ذخیره سازی و تحلیل می شوند و نتایج به دست آمده به طریقه مناسبی در اختیار کاربر مربوطه قرار می گیرد. این کاربران در حقیقت افراد تصمیم گیرنده سازمان هستند که با استفاده کردن از نتایج به دست آمده می توانند تصمیمات بهتری برای سازمان بگیرند.
دقت داشته باشیم که هوش تجاری، نه بعنوان یک محصول و نه بعنوان یک سیستم، بلکه بعنوان یک معماری مورد نظر است که شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی و تحلیلی است که به استناد پایگاه های داده عملیاتی و تحلیلی به اخذ و کمک به اخذ تصمیم برای فعالیت های هوشمند تجاری می پردازند. لازم به ذکر است مفاهیمی مانند Data Warehouse، سیستم های گزارشگیری و گزارشگری هوشمند و نرم افزاری با این عنوان هیچکدام به عنوان BI شناخته نمی شوند.
در نظر داشته باشید BI  یک چارچوب(framework) شامل فرآیندها، ابزار و تکنولوژی های مختلف است که برای تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش مورد نیاز هستند. با استفاده از دانش به دست آمده، مدیران سازمان می توانند بهتر تصمیم گیری کنند و با طرح برنامه های عملی برای سازمان، فعالیت های تجاری را به صورت مؤثرتری انجام دهند.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۱۲۹  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?