پیوست

چگونه کارمندان وفاداری خواهیم داشت؟

گروه نرم افزاری پیوست > مقالات  > پیرامون کسب و کار  > چگونه کارمندان وفاداری خواهیم داشت؟
سازمان الکترونیک پیوست

چگونه کارمندان وفاداری خواهیم داشت؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه کارمندان وفاداری خواهیم داشت ؟

 


دوره استخدام های دائم در یک سازمان به سر آمده است. بنابراین رهبران تجاری باید تلاش مضاعفی برای حفظ استعدادها و افزایش وفاداری کارکنان به کار گیرند.

 کارمندان وفادار قلب شرکتهای موفق هستند. وقتی که کارمندان در کار خود احساس رضایت کنند، برای کمک به ارتقای سازمان فراتر از انتظار ظاهر می شوند. آنها توانمندی هایشان را به اشتراک می گذارند، اختلافاتشان را حل می کنند، در جهت ارتقاء سازمان پیشنهاداتی ارائه می دهند، روحیه کاری خود را بالا می برند، به همکاران خود کمک می کنند، منابع را حفظ می کنند و… 


دایان برگرون، استادیار دانشکده کلیولند می گوید: این رفتارها باعث می شود گروه ها و سازمان ها مؤثرتر عمل کنند، فروش افزایش پیدا کند، افت تولید کمتر شده و همه چیز رو به بهبودی رود.
برای اینکه به یکی از این شرکتهای خوش شانس تبدیل شوید، زمان لازم را برای درک نیازمندی های کارمندانتان صرف کنید و نیازمندی هایشان را برطرف نمایید. برگرون می گوید: این موضوع مانند این است که در هر رابطه ای اگر شما چیزی که نیاز دارید را به دست بیاورید، بیشتر احتمال دارد که در آن رابطه باقی بمانید. وفاداری به طور قابل توجهی وابسته به انعطاف پذیری و توجه فردی است. این چهار روش می تواند به شما در پرورش وفاداری در کارمندان کمک کند.

 

 

زمان بیشتری را صرف فرآیند جذب و استخدام کنید


جذب نیرو نیازمند صرف زمان زیادی است اما در یک فرآیند دقیق، زمانی که شما یک فرد درست را استخدام می کنید همه زمانهای صرف شده جبران می شود. برگرون می گوید: اگر شما بر مبنای هماهنگ بودن انتخاب کنید، در آینده کارمندان کمتری را از دست می دهید. کارمندان هماهنگ به طور طبیعی وفادارتر هستند. بنابراین حفظ کردن آنها نیاز به تلاش کمتری دارد.
وقتی که فردی را استخدام می کنید، او را به چند نفر از اعضای تیم خود معرفی کنید، از آنها بخواهید تا یک پروژه را تکمیل کنند یا یک نمونه از کارهای گذشته را به اشتراک بگذارند و به فرد مورد نظر نشان دهند. مطمئن شوید که ارزشهای او با ارزشهای سازمان مطابقت دارد. برگرون اضافه می کند: یک فرد هماهنگ به طور طبیعی با دیگر اعضای تیم شما ترکیب می شود، سر و سامانی به مهارت هایش می دهد و خودش را با فرهنگ کلی سازمان وفق می دهد.

 

 

به کارمندان خود فرصت رشد و ارتقا بدهید


یک ارتباط  خوب کاری باید برای هر دوی شما مفید باشد. یعنی اینکه کارمندان نیاز به فرصت های منظم برای ارتقای مهارت های حرفه ای خود دارند. بسیاری از شرکت ها نگران این هستند که روی کارمندان سرمایه گذاری بیش از حد کنند و سپس آنها سازمان را ترک کنند در حالی که درست نقطه مقابل آن را می خواهند. در این مورد برگرون می گوید: “هر چقدر کارمندی بیشتر احساس کند که می تواند سازمان را ترک کند، بیشتر احتمال دارد که در سازمان بماند”
مدیران مهمترین منبع رشد و الهام بخشیدن هستند. برگرون می گوید: ارتباط با مدیر، اولین پیشگویی است که به شما می گوید که کارمندی در یک شغل می ماند یا نه. بنابراین مطمئن شوید که مدیران شما آموزش دیده اند تا الهام بخش کارکنان خود باشند، تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند و به آنها موقعیت هایی جهت رشد پیشنهاد دهند.

 

 

راه های متفاوتی را برای ارتقا کارمندانتان در نظر بگیرید


نیازهای کارمندان شما همواره در حال رشد هستند، بنابراین شما می توانید به آنها کمک کنید تا رشد کنند و وفاداری آنها را با پیشنهاد ارتقائی مطابق با مهارت ها و اهدافشان تحت تاثیر قرار دهید. برای مثال، بسیاری از برنامه نویسان کامپیوتر می خواهند بدون اینکه به قسمت مدیریت منتقل شوند، پیش بروند. بنابراین شرکت های فن آوری اغلب انتخابی بین یک مسیر شغلی فنی یا مدیریتی را به آنها ارائه می دهند.
یک گام جلوتر بروید. به کارمندتان در جهت ایجاد یک شغل جدید بر مبنای مجموعه توانمندی هایش کمک کنید. یا به او اجازه دهید که بتواند بین سِمَت های مختلف در گردش باشد. برگرون می گوید: اگر افراد این انعطاف را داشته باشند که بین شغلشان و نیازهایشان تناسب ایجاد کنند، احتمال کمتری وجود دارد که شغل خود را برای پیدا کردن آنچه نیاز دارند ترک کنند.

 

 

به کارمندانتان قدرت انتخاب بدهید


وفاداری کارمندان را با دادن احساس آزادی تحت تاثیر قرار دهید. برگرون می گوید: وقتی افراد احساس می کنند به آنها اعتماد شده به آن پاسخ می دهند. ممکن است به کارمندانتان اجازه دهید در مواقع نیاز کار خود را در منزل انجام دهند. به طور مستقل تصمیم بگیرند، یا برای ایجاد تعادل در خانواده، برنامه کاری خود را سازگارتر کنند. این آزادی ها نشان دهنده اعتماد است و به کارمندان کمک می کند بین کارشان و نیازهایشان تناسب ایجاد کنند.
برگرون می گوید: اعتماد جزء اصلی جامعه است و بدون آن کار سازمانها متوقف می شود. شرکتهای بر مبنای اعتماد، مدیریتی منعطفتر، خلاقیتی بیشتر و رضایت شغلی بالاتری برای کارمندان دارند. همچنین آنها کارمندان را ترغیب می کنند تا به مراتب بالاتری بروند و محل کار بهتری را برای همه پرسنل بسازند.

 

[کل: ۰ میانگین: ۰]
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها