پیوست

بزرگراه رایانه پرشین

گروه نرم افزاری پیوست > خریداران  > داستان موفقیت  > بزرگراه رایانه پرشین
بزرگراه رایانه پرشین
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
حوزه فعالیت: ارائه خدمات شبکه و امنیت شبکه و سایر خدمات حوزه فناوری اطلاعات
brp

وب سایت: www.pch.ir


نرم افزارهای راه اندازی شده: سیستم های جامع مالی | منابع انسانی اتوماسیون اداری 

درباره بزرگراه رایانه پرشین

شرکت بزرگراه رایانه پرشین (با مسئولیت محدود) فعالیت خود را در حوزه شبکه و امنیت شبکه از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده و نیز در تمام حوزه های فناوری اطلاعات هم فعالیت داشته است.

این شرکت در راستای پیشرفت فناوری اطلاعات و رایانه در شرق تهران به ویژه حکیمیه و به منظور ارائه خدمات نوین به شرکت ها، سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی متمرکز در شرق تهران با هدف ارائه راه حل های کلی رایانه ای در قالب تولید رایانه های شخصی و سرورهای شبکه؛ نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری شخصی، محلی و فرامحلی ؛ پشتیبانی سخت افزاری ؛ ارائه ماشین های اداری و سیستم های الکترونیکی تاسیس گردید.

بزرگراه رایانه پرشین حدودا از سال ۱۳۸۷ اقدام به نصب و راه اندازی نرم افزارهای پیوست کرده است.


چالش اولیه

پیش از آشنایی با پیوست، نرم افزارهای مختلفی در این مجموعه راه اندازی شده است.
از نرم افزارهای خیلی کوچک گرفته، تا نرم افزارهای متعلق به شرکت های بزرگ و مطرح، بزرگراه رایانه پرشین تجربه راه اندازی و کار با نرم افزارهای مختلف را داشته است.

بزرگترین چالش این شرکت، بحث عدم یکپارچگی اطلاعات بود. به عبارت دیگر، اطلاعاتی که در سیستم بازرگانی وارد، تولید و یا استفاده می شد، در سایر سیستم های مرتبط و همگن خودش مانند نرم افزار حسابداری، قابل استفاده نبود.


مثلا اگر واحد فروش، فاکتوری را صادر می کرد باید یک سند حسابداری همراه آن فاکتور توسط سیستم مالی صادر می شد، اما در نهایت به دلیل عدم یکپارچگی، این خروجی باید بعدا بصورت مستقل و جداگانه گرفته می شد. این خیلی برای مجموعه مشکل ساز بود. این مسئله در همه سیستم ها مانند انبار و کالا (در ورود و خروج کالا)، دریافت و پرداخت و خزانه داری نیز به همین ترتیب وجود داشت.

nazarifar

بزرگترین مشکل ما؛ استفاده از داده ها در  چهارچوب اتوماسیونی بود که لااقل ما نتوانستیم از  مدیریت یکپارچه اطلاعات در سیستم های دیگر خروجی مناسبی بگیریم و بهره برداری کنیم. یکی از همکاران ما به دلیل آشنایی که با مجموعه داشتند و میدانستند که ما خیلی دغدغه نرم افزار داریم ، پیوست را به عنوان یک نرم افزار خوب و کاربردی معرفی کردند، جلسه دمو برگزار شد و بر اساس یکپارچگی سیستم های و همخوانی با نیاز مجموعه ما، در نهایت همکاری با پیوست آغاز شد.

حامد نظری فر

مدیرعامل و عضو هئیت مدیره

نقاط قوت پیوست

اول اینکه؛ نرم افزار از بابت همگن بودن با محیط ویندوز، بسیار سرآمد است. شاید در نرم افزازهای دیگر هم شاهد ظاهر و UI خیلی جذاب و خوب باشیم، اما ممکن است محیط کاربری کمی به کاربر احساس “محیط جدید بودن” منتقل کند و کاربر نتواند به درستی با نرم افزار عجین شود.

دوم؛ یکی از مشکلاتی که ما با نرم افزارهای دیگر داشتیم و با نرم افزار پیوست حل شد، این بود که در زمان تعریف کالا در سیستم انبار، ممکن است بخواهیم کالا را با عناوین مختلفی از جلمه “نام کالا”، “شماره بارکد” ، “کد کالا” و… تعریف کنیم.
ما نیاز داشتیم که سیستم بتواند روی تک تک این فیلدها جستجو انجام داده و خروجی لازم را ارائه دهد. بطور مثال؛ اکنون من کد کالا را در دسترس دارم و میخواهم جستجو بر این اساس باشد و یا نام کالایی در ذهن من است و  درحال حاضر نیاز دارم خروجی را بر اساس نام بدست آورم. این نکته در سیستم های دیگر  برای ما دردسر ساز بود.

مورد سومی که پیوست به ما کمک کرد؛ بحث آرشیو اسناد بود. در حوزه امنیت شبکه، ما عاملیت اپراتورهای مطرح خدمات اینترنت را نیز داریم. بنابراین لازم است آرشیوی از اطلاعات مشتریان داشته باشیم. مثلا اسناد و مدارکی که موقع تحویل سرویس به وجود می آیند ( که فرآیندهای خود را دارد).

به عنوان مثال مودم ها بصورت امانی از شرکت وارد کننده یا تولید کننده دریافت می شود، ثبت نام انجام می شود و…. همه ی این ها یک سناریو و مستندی است که باید داخل سیستم پیاده سازی شود. اما در سیستم های دیگر امکان پیاده سازی نداشت ولی با نرم افزار پیوست ما توانستیم به خروجی مورد نظر رسیده و زیرساخت را کاملا ارتقا دهیم. یعنی اطلاعات، از لحظه ای که مشتری تماس می گیرد و درخواستی ثبت و می شود تا لحظه ای که نصب و راه اندازی صورت بگیرد، مستند و بایگانی می شود.

ضمن اینکه نیاز است این اطلاعات علاوه بر این که در دست خودمان است به شرکت اپراتور  نیز ارائه شود و در  سیستم CRM معرفی شده از جانب آنها هم ثبت شود که این آرشیو در جمع آوری اطلاعات برای آپلود در سیستم مدیریت خریداران اپراتور نیز کمک می کند. حتی اگر گاهی، اطلاعات آن ها  ناقص باشد، ما در بایگانی اسناد خودمان اطلاعات جامع تری را داریم که می توانیم به آن ها هم کمک کنیم و درارائه اطلاعات، پشتیبان شرکت های اپراتوری هم باشیم. 


| علت توسعه پیوست در مجموعه بزرگراه رایانه پرشین |

در اکثر شرکت های نرم افزاری، زمانی که شما با ارائه دهنده خدمات قطع ارتباط می کنید و یا به هر دلیل قرارداد پشتیبانی را تمدید نمی کنید، نرم افزار شما غیرفعال شده و دیگر کارایی نداشته و علی رغم اینکه درواقع شما مالک نرم افزار خود هستید، اما دیگر به اطلاعات قبلی خودتان هم دسترسی نخواهید داشت.

در یک بازه زمانی، ما مجبور شدیم نرم افزار دیگری را  جایگزین پیوست کنیم. اما نرم افزار پیوست ما (هرچند در این مدت قرارداد پشتیبانی نداشتیم)  همچنان بدون هیچ مشکلی کار می کرد و ما به اطلاعاتمان دسترسی داشتیم. هرچند به روز رسانی جدیدی ارائه نمی شد و خدماتی هم دریافت نمی کردیم که این موضوع کاملا طبیعی است. بعدها مجددا به استفاده از پیوست روی آوردیم. در این مدتی که با نرم افزارهای دیگر کار می کردیم، این خلاء در خدمات شرکت های نرم افزاری دیگر مشاهده می شد.

این مسئله در پیوست به نظرم موضوعی بسیار مثبت و عالی بود.


داستان های موفقیت بیشتر بخوانید…

[کل: ۲ میانگین: ۳]
بدون نظر

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.