پیوست

۱۶۰۹ | چگونه می توان روش محاسبه مالیات(سالانه/ماهانه) را تعیین کرد؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۶۰۹ | چگونه می توان روش محاسبه مالیات(سالانه/ماهانه) را تعیین کرد؟

۱۶۰۹ | چگونه می توان روش محاسبه مالیات(سالانه/ماهانه) را تعیین کرد؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برای تعیین روش محاسبه مالیات بصورت سالانه یا ماهانه کافی است تا از منوی امکانات وارد فرم “تنظیمات محیطی” شوید و در بخش “تنظیمات عمومی”، روش محاسبه مالیات مورد نظر را مارک کنید. در این بخش ۳ روش مجزا برای محاسبه مالیات درنظر گرفته شده است که در ذیل هر یک از آنها بصورت مختصر شرح داده شده است :
۱- محاسبه مالیات بصورت ماهانه: در این روش برای محاسبه مالیات ماهانه، تنها درآمد ماه لحاظ خواهد شد و درآمدهای کسب شده در سایر ماههای سال در محاسبه مالیات تاثیرگذار نخواهد بود.
۲- محاسبه مالیات سالانه بنابر ماههای کارکرد: در این روش محاسبه مالیات بر اساس درآمد کسب شده از ابتدای سال و مالیات پرداخت شده از ابتدای سال انجام خواهد شد. در این روش میزان کارکرد در ماه تاثیرگذار نمی باشد و به عبارت دیگر پرسنلی خواه یک روز و خواه سی روز در یک ماه کارکرد داشته باشد، برای وی یک ماه کامل درنظر گرفته خواهد شد .
۳- محاسبه مالیات سالانه بنابر ماههای کارکرد: در این روش نیز مشابه روش توضیح داده شده در بند ۲، محاسبه مالیات بر اساس درآمد کسب شده از ابتدای سال و مالیات پرداخت شده از ابتدای سال انجام خواهد شد با این تفاوت که روزهای کارکرد مالیات در هر ماه در محاسبه میزان مالیات تاثیرگذار خواهد بود. در این روش هر ماهه می بایست کارکرد مالیات برای پرسنل ثبت شود.
نکته : فرمول محاسبه مالیات سالانه بنابر ماه های کارکرد و مالیات سالانه بنابر روزهای کارکرد به ترتیب در پرسش و پاسخهای شماره ۱۶۰۷ و ۱۶۰۸ ثبت شده است.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸   ۹۰۵  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?