پیوست

۱۲۸۰ | کاربرد ماژول پرداخت و تسویه تنخواه در سیستم خزانه داری چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۲۸۰ | کاربرد ماژول پرداخت و تسویه تنخواه در سیستم خزانه داری چیست؟

۱۲۸۰ | کاربرد ماژول پرداخت و تسویه تنخواه در سیستم خزانه داری چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
به طور معمول یکی از امور جاری و زمانبر در حوزه حسابداری، پرداخت و تسویه تنخواه های پرداختی به تنخواه گردانهاست. اصل پرداخت به تنخواه گردان پیچیدگی زیادی ندارد و به طور عموم مانند سایر پرداختهایی است که در سیستم خزانه داری درج و ثبت می گردد. تشخیص سرفصل متناظر با یک نوع هزینه در صورت تنخواه و صدور سند مالی به صورت تجمیعی یا تفکیکی در سیستم حسابداری بخش زمان بر و عمده این عملیات را شامل می شود.  در مجموعه هایی که گردش این عملیات گسترده است و کنترل آن با توجه به ریز اقلام ثبت شده در تنخواه و سایر موارد مرتبط پیچیدگی های زیادی دارد ابزار پرداخت و تسویه تنخواه کاربرد وِیژه ای دارد.
 این ماژول دارای سه بخش عمده است :
۱ – انواع تنخواه که شامل تعریف تنخواه، اختصاص کد تنخواه به تنخواه گردان، تعریف ریز موارد تنخواه و پرداخت تنخواه به تنخواه گردان است.
در این بخش پس از تعریف تنخواه گردان و اختصاص سرفصل حسابداری متناظر می توان ریز موارد قابل درج توسط تنخواه گردان و سقف آن را نیز مشخص کرد و به ازای هر نوع مورد در ریز موارد تنخواه یک سرفصل متناظر هم ایجاد نمود. به طور مثال می توان برای هزینه هایی مانند تاکسی تلفنی، استفاده از وسیله شخصی، تردد با تاکسی و … یک سر فصل متناظر در حسابداری انتخاب و حداکثر مبلغ قابل پرداخت توسط تنخواه گردان را نیز درج نمود. حال می توان با پرداخت تنخواه از طریق ابزار موجود در همین بخش اقدام کرد. در این حال فرم پرداخت با تنخواه تعریف شده مرتبط می گردد.
۲- صورت هزینه تنخواه که شامل ابزار درج ریز موارد تنخواه توسط تنخواه گردان و یا مسئول خزانه است. با انتخاب کد تنخواه، ریز تنخواه های پرداخت شده به تنخواه گردان نمایش داده می شود و کاربر یا خود تنخواه گردان می تواند با استفاده از ابزار ریز هزینه های تنخواه نسبت به درج رکوردهای مرتبط با هزینه در آن اقدام کند. در این حالت سیستم بصورت خودکار مبلغ هزینه شده را از مبلغ تنخواه کسر می نماید.
۳- صورت هزینه تنخواه که شامل ابزارهای صدور سند مالی تنخواه، سند تنخواه و مشاهده سند مالی مرتبط است.  حسابدار و یا مسئول خزانه می تواند با استفاده از این بخش لیست تنخواه های پرداخت شده را مشاهده نماید. نسبت به کنترل صحت آن با اسناد مثبته اقدام نماید و در نهایت سند تنخواه را ثبت و صدور سند مالی مرتبط را به صورت خودکار به این بخش بسپارد.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۲, ۱۳۹۸   ۱۳۲۴  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?