پیوست

۷۵۱ | روش بستن حسابهای موقت و دائم به چه صورت می باشد؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۷۵۱ | روش بستن حسابهای موقت و دائم به چه صورت می باشد؟

۷۵۱ | روش بستن حسابهای موقت و دائم به چه صورت می باشد؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
۱- بستن حسابهای موقت:
در منوی حسابداری، قسمت عملیات ابتدا و انتهای دوره مالی، گزینه “صدور سند بستن حسابها” را انتخاب کنید.در فرم نمایش داده شده، برروی دگمه “انجام فرآیند صدور سند بستن حسابها” کلیک کنید. با این کار، سیستم سندی حاوی آرتیکلهای مربوط یه بستن حسابهای موقت شامل هزینه/ درآمد/فروش و …. ایجاد می نماید.
۲- بستن حسابهای دائم (اختتامیه):
برای صدور سند اختتامیه نیز در قسمت عملیات ابتدا و انتهای دوره، گزینه صدور سند اختتامیه را انتخاب کنید. در فرم نمایش داده شده، برروی دگمه “انجام فرآیند صدور سند اختتامیه حسابها” کلیک کنید. با این کار سندی حاوی آرتیکلهای مربوط به بستن حسابها دائم (داراییها، بدهی و سرمایه) ایجاد می شود
نکته ۱: سند اختتامیه آخرین سند یک دوره مالی می باشد و پس از صدور آن، امکان حذف یا ایجاد سند دیگری در آن دوره مالی وجود ندارد. در صورت لزوم، سند اختتامیه باید حذف شود و پس از اعمال تغییرات مجدد ایجاد گردد.
نکته ۲: برای اطمینان از صحت اسناد مربوط به بستن حسابها، از تراز آزمایشی ۲ ستونی در سطح کل استفاده می شود درصورتیکه این گزارش اطلاعاتی را نمایش ندهد به این مفهوم است که کلیه حسابها بسته شده است.
نکته ۳: بستن حسابهای موقت و دائم در سیست مالی پیوست فرآیند پیش فرض آماده ای دارد ولی کاربر حسب نیاز خود می تواند فرآیند دلخواه خود را تعریف و عملیات بستن حسابهای دائم و موقت را وفق فرآیند دلخواه انجام شد.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۴۹۴  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?