پیوست

۲۲۵۰ | حساب مرتبط با طرف حساب چگونه در سیستم تعریف می شود؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۲۲۵۰ | حساب مرتبط با طرف حساب چگونه در سیستم تعریف می شود؟

۲۲۵۰ | حساب مرتبط با طرف حساب چگونه در سیستم تعریف می شود؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در فرم معرفی طرف حساب، طرف حسابهای معاملات تجاری تعریف می شوند. برای هر طرف حساب باید یک حساب متناظر در سرفصلهای مالی وجود داشته باشد. این سرفصلها به دو صورت غیرخودکار و خودکار تعریف می شوند.
۱- ایجاد سرفصل به صورت غیر خودکار:
در این روش نیاز است ابتدا سرفصل مالی متناظر با طرف حساب، در سرفصلهای حسابداری تعریف شودسپس در فرم معرفی طرف حساب وضعیت تعیین حساب مالی با Alt+U به صورت غیر خودکار تبدیل شود. پس از آن طرف حساب با مشخصات مورد نظر تعریف شده و با استفاده از کلید ترکیبی Alt+A حساب مالی به طرف حساب اختصاص یابد.
۲- ایجاد سرفصل به صورت خودکار:
در این روش، با تعیین نوع طرف حساب، سیستم می تواند تشخیص دهد که سرفصل مالی مربوطه را در کدام قسمت از کدینگ مالی ایجاد نماید. برای اعمال این تنظیمات مراحل زیر را دنبال نمایید:
۱-از منوی امکانات وارد فرم “پارامترهای عمومی” شده و از داخل لیست درختواره ای پارامترها انواع طرف حساب را انتخاب کنید.
۲-بر روی نوع مورد نظر کلیک کنید و دگمه ویرایش را فشار دهید.
۳- برای انتخاب سرشاخه حساب تفصیلی در فیلد سر شاخه تفصیلی enter کنید و سرشاخه ای که مربوط به اسامی طرف حسابهای تجاری می باشد را انتخاب کنید.
۴- سپس برای انتخاب حساب ثابت که همان سر فصل های اصلی سیستم می باشد و شامل کل، معین و تفصیلی است، در فیلد حساب های ثابت enter کرده و حساب مورد نظر را انتخاب کنید و برای ثبت نهایی تغییرات بر روی تیک سبز رنگ کلیک کنید
از این پس هنگام ایجاد طرف حساب، اگر نوع تعریف شده را انتخاب نمایید، درصورتیکه نحوه ایجاد حساب مالی به صورت خودکار تعیین شده باشد، سیستم حساب ثابت انتخاب شده را به عنوان حساب اصلی طرف حساب انتخاب می نماید . همچنین حساب تفصیلی همنام طرف حساب را در زیرمجموعه حساب تفصیلی انتخاب شده ایجاد می نماید.
نکته۱: سرفصل ثابت انتخاب شده فاقد زیرمجموعه است به این دلیل که طی عملیات بازرگانی این حساب در سندهای مالی مورد استفاده قرار می گیرد
نکته۲: اگر به هر دلیلی نیاز باشد سرفصل مرتبط با طرف حساب در سطح حسابهای ثابت تعریف شود، کافیست سرشاخه تفصیلی برای نوع مورد نظر انتخاب نشود. در این حالت در فیلد حساب ثابت می توان سرفصل کل یا معین مورد نظر را انتخاب نمود تا نام حساب مرتبط با طرف حساب در زیرمجموعه این حساب تعریف شود.

[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۴, ۱۳۹۸   ۱۲۸۷  
Total ۲ Votes:
۲

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?