پیوست

۲۴۴۵ | کاربرد رسید محصول تفکیکی در سیستم تولید چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۲۴۴۵ | کاربرد رسید محصول تفکیکی در سیستم تولید چیست؟

۲۴۴۵ | کاربرد رسید محصول تفکیکی در سیستم تولید چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معمولا در فرآیند تولید از ترکیب چند کالا، یک محصول جدید(یا محصول میانی) ایجاد می شود ولی در برخی فرآیندهای تولید معکوس حالت گفته شده رخ می دهد و یک کالای مشخص به چند جزء کالا(محصول جدید) تبدیل می شود. این فرآیند در سیستم تولید پیوست با امکان “رسیدمحصول تفکیکی” پوشش داده می شود. مثلا یک واحد کالای A در فرآیند تولید به دو واحد کالای B  و یک واحد کالای C  تبدیل می شود به گونه اییکه میتوان نوشت: A=2*B+C کالای A کالای اولیه موجود است و طی فرآیند تولید به ازای هر واحد کالای A  دو واحد کالای B و یک واحد کالای C  تولید می شود. کاربر با تعریف فرمول ساخت محصولات تفکیکی اقدام به صدور سند “رسیدمحصول تفکیکی” نموده و سیستم با تولید خودکار رسید/حواله انبار و اسناد مالی مرتبط فرآیند را تولید می نماید.
مراحل استفاده از این امکان به شرح زیر است:
۱- تعریف فرمول ساخت تفکیکی کالا (تعیین فرمول ساخت، انبارهای مقصد، درصد جذب قیمت و …)
۲-صدور رسید محصول تفکیکی با انتخاب انبار مبدا(کالای اولیه A) و نیز فرمول ساخت مورد نظر
۳-ثبت رسید محصول تفکیکی و صدور خوکار اسناد انبار(حواله کالای اولیه از انبار تعیین شده در رسید محصول و رسید کالاهای تولید شده در انبارهای مقصد تعریف شده در فرمول ساخت) و سند مالی مرتبط.
نکته ۱: نحوه قیمت گذاری جزء کالای تولید شده در دو حالت تسهیم بر اساس تعداد و تسهیم بر اساس درصد جذب انجام می شود و براین اساس سند مالی تنظیم می شود.
نکته ۲: فرمول ساخت واحد دارای تاریخ موثر است و می تواند به تفکیک روز متغیر باشد و نیز کاربر می تواند هنگام تنظیم رسید محصول فرمول ساخت جدیدی را به سیستم معرفی کند.

[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۵, ۱۳۹۸   ۱۴۴۸  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?