پیوست

فرمول محاسباتی کارکرد تاخیر در ورود در سیستم حضور و غیاب چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > فرمول محاسباتی کارکرد تاخیر در ورود در سیستم حضور و غیاب چیست؟

فرمول محاسباتی کارکرد تاخیر در ورود در سیستم حضور و غیاب چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
محاسبه کارکرد تاخیر در ورود بر اساس قوانین سازمان های مختلف متنوع می باشد. در ادامه نحوه پیاده سازی یکی از فرمول های محاسباتی معمول تاخیر در ورود شرح داده شده است. برای پیاده سازی فرمول روزانه تاخیر در ورود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- محاسبه ساعت تاخیر در ورود در هر روز:

 

 تاخیر در ورود، میزان تاخیر پرسنل پس از ساعت شروع شیفت می باشد لذا برای بدست آوردن این مقدار به دو پارامتر [ مجموع ورود ساعت ]  و [ مجموع ورود شیفت ] نیاز می باشد و با کسر ساعت شروع شیفت پرسنل از ساعت ورود وی، مقدار تاخیر در ورود بدست می آید. همچنین برای اطمینان از اینکه حاصل فرمول همیشه عددی مثبت است و در شرایطی که ورود ساعت قبل از ورود شیفت اتفاق می افتد، مقداری به عنوان تاخیر در ورود محاسبه نشود از تابع Posivite استفاده می شود.

( [ مجموع ورود شیفت ] –   [ مجموع ورود ساعت ] )  Posivite

۲- درنظر گرفتن وضعیت روز:

 

باید توجه داشت فرمول نوشته شده در مرحله قبل بدون درنظر گرفتن وضعیت روز طراحی شده است و این درحالی است که این فرمول می بایست محدود به روزهای کاری شود . بنابراین کافی است تا با استفاده از پارامتر ] وضعیت روز [ شرط مورد نظر را به فرمول اعمال کرد.

( ۱  == [  وضعیت روز ]  ) * (   [ مجموع ورود شیفت ]  –   [ مجموع ورود ساعت ] )  Posivite

 

(کد وضعیت روز کاری در فرم پارامتر های عمومی به ترتیب برابر با ۱  است )

۳- درنظر گرفتن شناوری:

 

 در بسیاری از سازمان شیفت های شناور وجود دارند به این معنی که حداکثر تا مدت زمان در نظر گرفته شده به عنوان میزان شناوری، ساعت شروع شیفت می تواند بزرگتر شود و به تبع آن به ساعت پایان شیفت نیز به همان مقدار افزوده خواهد شد. در چنین شرایطی کافی است تا میزان شناوری برای هر شیفت کاری تعریف شود تا سیستم بصورت خودکار شناوری را درنظر گیرد و بنابراین برای پوشش داده به این درخواست نیازی به تغییر فرمول نمی باشد.
برای پیاده سازی فرمول ماهانه تاخیر در ورود مرحله زیر را دنبال کنید :
مجموع تاخیر در ورود ماه: برای بدست آوردن میزان تاخیر در ورود ماه کافی است تا مقدار تاخیر در ورود در تمامی روزهای ماه با یکدیگر مجموع شوند. اینکار با استفاده از تابع Fvt قابل انجام می باشد و کافی است تا در قسمت ماهانه فرمول از آن استفاده شود.

([کارکرد تاخیر در ورود]) Fvt

نرم افزارهای منابع انسانی
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۳۱, ۱۳۹۸   ۶۷۷۴  
Total ۳ Votes:
۱

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?