پیوست

۱۴۴۸ | چگونه می توان فرمول محاسباتی عاملی را بر اساس طبقه شغلی پرسنل طراحی کرد ؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۴۴۸ | چگونه می توان فرمول محاسباتی عاملی را بر اساس طبقه شغلی پرسنل طراحی کرد ؟

۱۴۴۸ | چگونه می توان فرمول محاسباتی عاملی را بر اساس طبقه شغلی پرسنل طراحی کرد ؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در برخی موارد نیاز است تا نوع محاسبه و مبلغ عوامل حکم بر اساس طبقه شغلی پرسنل طراحی شود. به عنوان مثال سازمانی را فرض کنید که محاسبه فوق العاده شغل در آن بر اساس شغل پرسنل و طبقه شغلی آنها تعیین میگردد. مثلا برای کارشناسان اداری طبقه ۱ میزان فوق العاده شغل ۴۰ درصد از حقوق پایه و برای کارشناسان اداری طبقه ۲ این میزان ۵۰ درصد می باشد. در چنین شرایطی اهمیت فراوان در این است که پس از تغییر شغل هر پرسنل، کاربر نیاز به تنظیم مجدد پارامتر های اولیه برای محاسبه عوامل حکمی نباشد. برای اینکار کافی است تا از اطلاعات مرتبط با طبقه شغلی در فرمولهای محاسباتی استفاده کنید. در سیستم برای هر طبقه شغلی ۸ پارامتر قابل ثبت و استفاده می باشد.
برای ورود اطلاعات این پارامتر ها کافی است تا از منوی سازمان وارد فرم “طبقه بندی مشاغل” شوید و بروی رشته شغلی مورد نظر دوبار کلیک کرده تا وارد فرم “طبقات شغلی” شوید. در این فرم با دوبار کلیک بروی هر طبقه، “اطلاعات مرتبط با طبقه” با تعیین تاریخ موثر هر رکورد، قابل ثبت می باشد. در مثال یاد شده کافی است تا درصد فوق العاده شغل را برای طبقات مختلف شغلی ثبت نمایید و سپس در فرمول محاسباتی، پارامتر مربوطه را در حقوق پایه ضرب کنید.
نکته ۱: پارامترهای مرتبط با رشته شغلی در فرمولهای محاسباتی از زیر مجموعه “اطلاعات شغل” پرسنل قابل دسترس می باشد.
نکته ۲: نام هر یک از پارامترها قابل تغییر هستند. برای اینکار در فرم اطلاعات مرتبط با طبقات شغلی، هنگامی که کلید Shift را نگه داشته اید بروی عنوان فیلد کلیک کنید.
نکته ۳: تعییرات در اطلاعات مرتبط با طبقات رشته شغلی را همواره با تاریخ موثر جدید ثبت کنید تا سوابق تغییرات در سیستم قابل نگهداری باشد و همچنین صدور احکام کارگزینی با تاریخ های قدیمی دچار اشکال نشود.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸   ۸۷۶  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?