پیوست

۱۲۷۵ | چگونه می توان در آرشیو ساختاری برای گزینه های ۳ جوابی یا بیشتر داشت در صورتیکه بتوان بیش از یک گزینه انتخاب کرد؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۲۷۵ | چگونه می توان در آرشیو ساختاری برای گزینه های ۳ جوابی یا بیشتر داشت در صورتیکه بتوان بیش از یک گزینه انتخاب کرد؟

۱۲۷۵ | چگونه می توان در آرشیو ساختاری برای گزینه های ۳ جوابی یا بیشتر داشت در صورتیکه بتوان بیش از یک گزینه انتخاب کرد؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به طور معمول در زمان تعریف یک فیلد از نوع دو حالته تنها قابلیت تعریف دو گزینه وجود دارد. مانند “دارد/ندارد، هست/نیست، بلی/خیر” و … .  حال اگر فرمی را داشته باشیم که مواردی مطرح شده باشد که مقادیر آن بیش از دو گزینه باشد و انحصاراً یک گزینه، انتخاب اصلی باشد با تغییر وضعیت از دو حالته به رشته با مقادیر از پیش تعریف شده، این موارد را نیز پوشش می دهیم. بدیهی است در هر دو حالت می توان از فیلدها گزارش های متنوع تهیه کرد.
اگر فیلد تعریف شده دارای مقادیر بیش از دو عنوان باشد و انتخاب گزینه هایی بیشتر از یک عنوان را بتوان در آن انتخاب کرد کار کمی پیچیده خواهد شد. البته این موارد نادر می باشد اما به هر حال در طراحی بعضی از فرمها اجتناب ناپذیر است. در این حالت کافیست فیلد ها را متناسب با نیاز به پاسخ دهی به چند فیلد مشابه تقسیم کنید و با تعریف تکراری مقادیر در هر فیلد امکان انتخاب گزینه های بیشتر را به کاربر بدهید. در این حالت به راحتی می توانید از این نوع فیلدها گزارش های آماری و دلخواه تهیه کنید.
نکته : لازم به ذکر است که در بعضی از سیستم ها امکان تعریف فیلدهایی از نوع رشته با قابلیت تعریف مقادیر متعدد و انتخاب نامحدود گزینشی همزمان وجود دارد اما در نهایت مجموع گزینه ها را در یک فیلد رشته ای کپی می کند که قابلیت تهیه گزارش های متنوع را محدود می کند و البته میزان خطا را نیز افزایش می دهد.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۰۸۵  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?