پیوست

گزارش مرور حساب ها چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > گزارش مرور حساب ها چیست؟

گزارش مرور حساب ها چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گزارش مرور حساب ها چیست؟

گزارش مرور حساب ها ، یکی از گزارش های پرکاربرد نرم افزار حسابداری پیوست ، می باشد.
این گزارش که ساختاری شبیه به تراز آزمایشی دارد و تا حدودی شبیه به آن نیز عمل می کند به کاربر این امکان را می دهد که گردش بدهکار / بستانکار و مانده بدهکار / بستانکار حسابها را از سطح کل به صورت پلکانی تا آخرین سطح حسابهای تفصیلی مرور نماید. اما ویژگی منحصر به فرد این گزارش در امکان انتخاب ارتباط حسابها با یکدیگر و نمایش گزارش در وضعیت انتخابی است.

کاربرد گزارش مرور حسابها در نرم افزار حسابداری :

هنگامی که ساختار کدینگ مالی نمایانگر  استفاده از حسابهای تفصیلی در لایه های متعدد (۵ سطح) در کنار حسابهای اصلی است و ارتباطات گسترده ای نیز بین آنها برقرار شده است، بدست آوردن یک گزارش مبسوط از گردش و مانده یک حساب اصلی با حسابهای تفصیلی مرتبط دلخواه، بسیار ضروری است.
در این گزارش به سادگی می توان با انتخاب حسابهای اصلی و حسابهای اصلی به دلخواه، به مرور یک حساب پرداخت و  به گردش و مانده یک حساب با در نظر گرفتن ارتباطاتش دسترسی پیدا کرد و عملا هیچ محدودیتی در انتخاب حسابها بصورت صعودی به نزولی (از حساب کل به آخرین سطح) و یا نزولی به صعودی (آخرین سطح به حساب کل) و حسابهای میانی وجود ندارد.
نرم افزارهای مالی

روش استفاده از گزارش:

– در نرم افزار حسابداری پیوست ، از طریق منوی حسابداری و با استفاده از زیرمنوی گزارشهای مالی، گزارش مرور حساب ها را انتخاب نمایید.
– دوره مالی مد نظر را انتخاب و محدوده مورد نظر گزارش را تعیین نمایید.
– در منوی سمت راست ابتدا در بخش فوقانی “گزارش حسابهای …”  حساب دلخواه را در سطح مورد نظر تعیین نمایید و سپس در همان ستون، بخش زیرین ” به تفکیک حسابهای …” حساب مرتبط دلخواه را تعیین نمایید در این حالت گزارش نمایش داده شده وفق انتخابهای شما قابل مشاهده است.

نکات کاربردی :

نکته ۱ : هیچ محدودیتی در انتخاب حساب و سطح آن وجود نداشته و به راحتی می توان  یک حساب اصلی با حسابهای فرعی یا یک حساب فرعی با حساب اصلی را انتخاب کرد.
نکته ۲ : امکان مرور حساب در سطح آخر و یا نمایش همه حسابها بصورت پلکانی با انتخاب چک باکس های مرتبط در صفحه وجود دارد.
نکته ۳ : مسیر مرور حساب در فیلدی به همین منظور نمایش داده می شود تا کاربر از نحوه مرور در هر لحظه مطلع گردد.
نکته ۴ : در هر لحظه امکان دسترسی به دفتر حساب و سند حسابداری مرتبط از طریق دکمه “دفتر حساب” وجود دارد.
نکته ۵ : کلیه ابزارهای مرتبط با گزارشها، مانند خروجی به اکسل، نمایش نمودار ،  امکان جستجو و گزینش ، امکان چاپ و یا نمایش گزارش با لحاظ اسناد ثبت نشده در این گزارش فعال است.
نرم افزارهای مالی
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۲, ۱۳۹۸   ۲۷۱۲  
Total ۵ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?