پیوست

۱۸۰۱ | نحوه عملکرد فرم تعیین ابعاد کالا به چه صورت است؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۸۰۱ | نحوه عملکرد فرم تعیین ابعاد کالا به چه صورت است؟

۱۸۰۱ | نحوه عملکرد فرم تعیین ابعاد کالا به چه صورت است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
در عملیات بازرگانی نظیر خرید، فروش و … گاهی لازم است مقدار کالا با توجه به واحد شمارش آن، مورد محاسبه قرار بگیرد. مثلا برای محاسبه متر مربع باید حاصل ضرب طول و عرض کالا مورد استفاده قرار گیرد در سیستم بازرگانی پیوست برای این منظور راهکاری وجود دارد که به شرح زیر قابل پیاده سازی می باشد:
۱- در فرم “معرفی کالا و خدمات”، برای هرکالا می توان در قسمت “سایر ویژگیها” مقدار پیش فرض طول، عرض و ارتفاع را مشخص نمود.
۲- در فرمهای عملیاتی بازرگانی (فاکتورها) هنگام ایجاد آرتیکل کالا، کنار فیلد مقدار اصلی، دگمه ای وجود دارد که با کلیک برروی آن و یا استفاده از کلید ترکیبی Alt+D فرم “ابعاد کالا”نمایش داده می شود.
۳- این فرم شامل فیلدهای “تعداد”، “طول”، “عرض”، “ارتفاع” و “مقدار” می باشد.
۴- درصورتیکه در سایر ویژگیهای کالا مقادیری تعیین شده باشد در این فرم دیده می شود درغیر اینصورت کلیه مقادیر ۱ می باشد
۵- کاربر می تواند مقادیر مورد نظر را در فیلدهای مربوطه وارد نماید، با ورود اطلاعات در هر فیلد حاصلضرب کلیه مقادیر در فیلد مقدار نمایش داده می شود
۶- پس از تایید فرم رقم حاصل از محاسبات انجام شده در فیلد مقدار قرار می گیرد .
نکته۱: پس از استفاده از فرم ابعاد، فیلد مربوط به مقدار کالا غیر قابل ویرایش می شود و درصورت نیاز به ویرایش ، مجددا باید به فرم ابعاد کالا مراجعه نمود.
نکته۲: این امکان باعث می شود کاربر در هرلحظه با مراجعه به این فرم جزئیات محاسبه متراژ و یا ابعاد کالای درج شده در فکتور را مشاهده نماید.
نکته۳: اجباری برای استفاده از این فرم نیست و می توان برای کالاهایی که نیاز به محاسبه ابعاد ندارند به صورت معمول ایجاد آرتیکل نمود.
نکته۴: درصورت محاسبه ابعاد، این امکان وجود دارد که این محاسبات را با استفاده از دگمه حذف از بین برد و فرم را به حالت عادی برگرداند.
نکته۵: امکان چاپ اطلاعات ابعاد کالا در فرم فاکتورها در دسترس کاربر قرار دارد
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۵, ۱۳۹۸   ۱۰۲۷  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?