پیوست

۱۱۷۰ | آر اف آی دی چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۱۷۰ | آر اف آی دی چیست؟

۱۱۷۰ | آر اف آی دی چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

واژه آر اف آی دی(RFID) برگرفته از حروف اول Radio Frequency Identification  می باشد، تکنولوژی ای که می تواند به صورت خودکار امکان تشخیص اشیاء، حیوانات و یا انسان را با اتصال یک میکروچیپ به موضوع قابل تشخیص را در اختیار قرار دهد. اطلاعات مختلف مرتبط با موضوع در میکروچیپ ذخیره شده و این اطلاعات به صورت بی سیم توسط دستگاههای گیرنده (RFID Readers) قابل دریافت می باشد.
این روش تشخیص در مقایسه با تکنولوژی بارکد باهوشتر، خطای کمتر، کاربری آسانتر و قابل اطمینان تر می باشد، به ویژه آنکه برای تشخیص هر موضوع دارای تگ آر اف آی دی (RFID Tag) لازم به عبور موضوع از برابر اسکنر مربوط نیست و اطلاعات جمعی/انفرادی موضوع در گذر از محدوده گیرنده ها به طور خودکار و به یکباره جمع اوری می شود. کاربردهای شاخص این تکنولوژی عبارتند از:
۱- تعیین صورت حساب خرید در فروشگاههای بزرگ
۲- ردیابی موضوعات متحرک نظیر خودرو، حیوانات و انسان
۳- مکانیزه کردن انبار، کتابخانه، کنترل داراییهای سازمانی

RFID ها از لحاظ نوع تغذیه به دو دسته Active و Passive تقسیم می شوند. RFID اکتیو ار منبع تغذیه درونی تعبیه شده در تگ استفاده می کند در صورتیکه RFID پسیو انرژی مورد نیاز خود را از امواج رادویی دریافتی از دستگاه خواننده دریافت می نماید.البته این تکنولوژی در مقایسه با تکنولوژی مشابه بارکد هنوز هم گرانتر است. ولی استفاده از آن به صورت روز افزون رو به گسترش است.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۱۹۶  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?