پیوست

۱۰۵۸ | روشهای ایجاد آرتیکل در سند مالی چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۰۵۸ | روشهای ایجاد آرتیکل در سند مالی چیست؟

۱۰۵۸ | روشهای ایجاد آرتیکل در سند مالی چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
در سند حسابداری به دو روش می توان ایجاد آرتیکل نمود:
۱- با استفاده از کلید Space:
معمولا این روش بدلیل سهولت و سرعت بالای آن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
در این روش با فشردن کلید space ، یک آرتیکل خالی در سند ایجاد می شود و با کلید Enter می توان برروی فیلدهای آرتیکل حرکت نمود در حالت نیز کافیست در فیلد انتخاب حساب، قسمتی از نام یا کد حساب درج شود تا حساب مورد نظر قابل انتخاب باشد.
نکته ۱: با انتخاب گزینه “انتخاب درختواره ای حسابها” در CM فرم سند مالی، هنگام ایجاد آرتیکل در این روش، حساب مورد نظر به صورت انتخاب از درخوتواره سرفصلها جستجو و انتخاب می شود. به این صورت که با فشردن کلید Enter در فیلد انخاب حساب فرم دختواره انتخاب حساب نمایش داده می شود و باید ابتدا حساب کل و بعد از آن زیرمجموعه های موجود را به ترتیب انتخاب نمود. این روش برای کاربرانی که نام حساب سطح آخر را نمی دانند مناسب است.
نکته ۲: با انتخاب گزینه “تکرار آخرین آرتیکل” در CM فرم سند مالی، با هر بار فشردن کلید Space سیستم آرتیکلی مشابه آخرین آرتیکل ایجاد شده در سند را ایجاد می نماید که البته قابل ویرایش نیز می باشد.
۲- با استفاده از دگمه جدید:
در این روش در سند مالی، برروی دگمه “جدید” کلیک نمایید. با این کار فرم ایجاد آرتیکل نمایش داده می شود. در فیلد انتخاب حساب قسمتی از نام یا کد حساب مورد نظر را نوشته و کلید Enter را فشار دهید.  لیستی از حسابهایی که کد یا نام انها شامل عبارت درج شده هستند نمایش داده شده و قابل انتخاب می باشند، پس از انتخاب حساب، لیست تفصیلی های مرتبط با حساب انتخاب شده نمایش داده شده و قابل انتخاب هستند پس از درج حساب مورد نظر، مبلغ آرتیکل و وضعیت بدهکار یا بستانکار بودن آرتیکل را مشخص نمایید و پس از ثبت توضیحات مورد نظر  برروی دگمه تایید کلیک کنید. با اینکار یک آرتیکل در سند مالی ایجاد می شود.
نکته: درصورتیکه هنگام ایجاد آرتیکل نیاز به تعریف یک حساب جدید بود، می توان با کلیک برروی دگمه کوچک کنار فیلد انتخاب حساب نسبت به تعریف حساب و یا تفصیلی مورد نظر اقدام نمود
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸   ۱۲۶۲  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?