پیوست

۱۰۵۲ | ملاحطات مرتبط با تنظیم طول کد حسابها چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۰۵۲ | ملاحطات مرتبط با تنظیم طول کد حسابها چیست؟

۱۰۵۲ | ملاحطات مرتبط با تنظیم طول کد حسابها چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تنظیم طول کد حسابها در دو بخش حسابهای ثابت و حسابهای تفصیلی(شناور) انجام می شود.
بخش حسابهای ثابت:
هنگام تعریف هر شرکت یا بانک اطلاعاتی در سیستم حسابداری ، امکان تنظیم طول کد حسابها در سطوح مختلف در اختیار مدیر سیستم قرار دارد.
نکته ۱- تعیین تعداد ارقام کد حساب در هر سطح جداگانه انجام می شود و باید بنابر تعداد بیشترین حساب موجود در آن سطح تعداد ارقام را انتخاب کرد.
   (مثال : در سطح کل حداکثر ۳۵ حساب خواهیم داشت بنابراین اختصاص دو رقم به این سطح منطقی است ولی می خواهیم مشتریان خود را در سطح تفصیلی ثابت تعریف کنیم و بیش از ۱۰۰۰ مشتری داریم بنابراین تعداد ارقام ۴ یا حتی ۵ رقم در این سطح مناسب خواهد بود.)
نکته ۲- تعداد ارقام کد حسابها ، درصورت نیاز توسط مدیر سیستم قابل افزایش خواهد بود ولی کد حسابهای قبلی باید دوباره اصلاح شوند و با این اصلاح به صورت خودکار تمامی اسناد مالی اصلاح خواهند شد.
نکته ۳- این ساختار طول کد باید در شرکتهایی که از عملیات تجمیع یا انتقال اسناد مالی استفاده می کنند به صورت یکسان تعریف شود .
نکته ۴- حداقل تعداد ارقام طول کد حساب در هر سطح ۲ رقم و حداکثر آن ۹ رقم می باشد
نکته ۵- در نمایش کد کامل حساب در سطح تفصیلی ، کدحساب لایه های معین و کل نیز به آن افزوده می شود
(مثال: اگر کد حساب تفصیلی ۱۵۰۱۰۰۱۵ و ساختار کدگزاری ۲رقم کل، ۲  رقم معین و ۴ رقم تفصیلی باشد، عدد ۱۵ نماینده حساب کل، عدد ۰۱ نماینده حساب معین و عدد ۰۰۱۵ نماینده حساب تفصیلی خواهد بود )
بخش حسابهای تفصیلی:
در این بخش طول کد تفصیلیها می تواند تا ۲۵۶ رقم باشد و نیز هر درخت تفصیلی به تفکیک می تواند دارای N لایه به صورت درختواره باشد و در واقع دست کاربر برای تنظیم سرفصل تفصیلی
(به هر تعداد و هر ساختار) کاملا باز است.
نکته ۱- در تعریف تفصیلیها می توان در هر سطح، طول کد حسابهای زیرمجموعه را انتخاب کرد ، ولی بهتر است از روش یکسانی برای کد گزاری حسابها در یک درخت حساب تفصیلی استفاده شود تا لیست کد حسابها منظم باشند.
نکته ۲- در تعریف تفصیلیها، با توجه به تعداد نامحدود تعریف لایه های حساب ، می توان از جداکننده ها برای تفکیک نمایشی کد حسابها استفاده نمود. (مثل / یا ، و …)
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸   ۱۱۹۱  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?