پیوست

بررسی Microsoft Dynamics ERP

گروه نرم افزاری پیوست > مقالات  > ERP  > بررسی Microsoft Dynamics ERP
MicrosoftDynamics logo

بررسی Microsoft Dynamics ERP

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
منبع: https://www.selecthub.com/erp-software/
ترجمه: علی شیبانی

infographic ss

آنچه در این مقاله می خوانیم
معرفی  Microsoft Dynamics
از نگاه کاربران
نمایی از نرم افزار
تمایزات کلیدی و مزایای Microsoft Dynamic
تخصص صنعت
ویژگی های کلیدی
محدودیت ها
پشتیبانی نرم افزار
مزایا
معایب
نتیجه گیری

در این مقاله قصد بررسی ERP شرکت Microsoft به نام Microsoft Dynamic 365 را داریم. طبق بررسی تحلیلگران، این نرم افزار، در رتبه بندی بهترین ERP ها، رتبه پنجم را داراست.

در ابتدا به بررسی شرکت Microsoft و تاریخچه آن می پردازیم و سپس به سراغ نرم افزار می رویم.

microsoft

مایکروسافت یا میکروسافت (Microsoft)  گرفته‌شده از (Microcomputer software) یک ابرشرکت چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن قرار دارد. مایکروسافت یک شرکت فناوری است که در سال ۲۰۱۶، رتبه نخست در فهرست بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری بود و به انتشار کتاب، تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

ارزش مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ از مرز ۱ تریلیون دلار گذشت تا در کنار ابرشرکت‌های آمازون و اپل تنها شرکت‌هایی باشند که ارزششان از ۱ تریلیون گذشته‌است.

مایکروسافت در سال مالی ۲۰۱۰ بیش از ۶۲ میلیارد دلار درآمد فروش، بیش از ۱۰ میلیارد دلار سود خالص و ۸۹.۰۰۰ کارمند در کشورهای مختلف جهان داشت. فعالیت اصلی آن در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای می‌باشد.

پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است و شعار اصلی شرکت «یک رایانه روی هر میز، در هر خانه» می‌باشد. این دو محصول با سهمی حدود ۹۰٪ در سال ۲۰۰۳ برای مایکروسافت آفیس و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات رایانه‌های شخصی و رایانه‌های رومیزی پیدا کردند.

مایکروسافت که نخست کار خود را توسط دو دوست دوران کودکی به نام‌های بیل گیتس و پُل آلن با ساخت و فروش مفسر زبان برنامه‌نویسی بیسیک برای آلتایر شروع کرد. در اواسط دهه ۱۹۸۰ با طراحی سیستم‌عامل داس بر بازار سیستم‌های عامل رایانه‌های شخصی مسلط شد.

این ابرشرکت سپس سهام خود را وارد بورس کرد، که با افزایش ارزش سهام، چهار نفر میلیاردر و حدود ۱۲.۰۰۰ نفر از کارکنان مایکروسافت، میلیونر شدند.

مایکروسافت همواره هدف نقدهای مختلفی از جمله انحصارطلبی بوده، که موجب تشکیل دادگاه‌های قضایی بسیاری علیه آن، به علت تجاوز از قوانین انحصار، در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و کمیسیون اروپا شده‌است.

مایکروسافت به‌جز بازار سیستم‌عامل و نرم‌افزار اداری، در زمینه‌های دیگر هم فعالیت می‌کند مانند شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سایت اینترنتی «ام‌اس‌ان»، همچنین در زمینه تولید سخت‌افزار رایانه با ساخت محصولاتی مانند موشواره و نیز سرگرمی‌های خانگی، از جمله ایکس‌باکس، ایکس‌باکس ۳۶۰ و زون نیز می‌پردازد. مایکروسافت از گذشته تاکنون با استفاده از روش‌های مختلف مانند گروه خبری یوزنت و وب، پشتیبانی از نرم‌افزارهای خود را همواره ادامه داده‌است و جایزهٔ «ام‌وی‌پی» را به داوطلبانی که در کمک به مشتریان شرکت مفید بوده باشند، اهدا می‌کند.

در آوریل ۲۰۱۴ میلادی مایکروسافت شرکت فنلاندی تولید تلفن همراه نوکیا را به قیمت هفت و نیم میلیارد دلار آمریکا برای ده سال خرید. بدین ترتیب تولید گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت نوکیا برای ده سال به مایکروسافت واگذار شد.

نوعسهامی عام
صنعتتوسعه نرم‌افزار
سخت‌افزار رایانه
لوازم الکترونیکی مصرفی
سرویس شبکه‌سازی اجتماعی
رایانش ابری
صنعت بازی ویدئویی
اینترنت
تاسیس۴ آوریل ۱۹۷۵؛ در البوکرکی، نیومکزیکو، امریکا
بنیانگذارانبیل گیتس
پل آلن
دفتر مرکزیردموند، واشینگتن، آمریکا
محدوده فعالیتجهانی
افراد کلیدیمدیر عامل اجرایی: ساتیا نادلا
رئیس (عنوان شرکتی): برد اسمیت
مشاور فنی: بیل گیتس
محصولاتمایکروسافت ویندوز (Microsoft Windows)
مایکروسافت آفیس (Microsoft Office)
سرورهای مایکروسافت (Microsoft Servers)
اسکایپ (Skype)
مایکروسافت ویژوال استودیو (Microsoft Visual Studio)
مایکروسافت داینامیکس۳۶۵ (Microsoft Dynamics 365)
اکس باکس (Xbox)
مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface)
مایکروسافت موبایل (Microsoft Mobile)
خدماتمایکروسافت آزور (Microsoft Azure)
بینگ (Bing)
لینکدین (Linkdin)
یمر (Yammer)
شبکه توسعه‌دهنده مایکروسافت (MSDN)
آفیس ۳۶۵ (Office 365)
وان‌درایو (One Drive)
اوت‌ لوک (Outlook)
گیت‌هاب (Github)
تک نت (TechNet)
درآمد۱۶۱ میلیارد دلار (۲۰۲۱)
سود خالص۶۰.۶ میلیارد دلار (۲۰۲۱)
مجموع دارایی۳۰۱.۳ میلیارد دلار (۲۰۲۰)
مجموع سهام۱۱۸.۳ میلیارد دلار (۲۰۲۰)
تعداد کارکنان۱۸۲،۲۶۸ نفر (۲۰۲۱)
زیرمجموعه‌هاXbox Game Studios
شرکت‌های وابستهLinkedIn
Skype Technologies
GitHub
وبسایتwww.microsoft.com

تخصص نرم افزار: کلیه صنایع

Microsoft Dynamics ERP  گروهی از برنامه های تجاری است. این رویکرد به کاربران کمک می کند کسب و کار خود را انجام دهند و نتایج خود را با استفاده از بینش مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود دهند. کاربران می توانند با به اشتراک گذاشتن داده ها در تمام بخش ها ، به یک نمای ۳۶۰ درجه ای از سازمان خود و موانع موفقیت آمیز سازمانی دست یابند. همچنین بینش مشتری و کسب کار را به نوعی فراهم می کند که کاربران را به نتایج بهتر راهنمایی می کند. ماژول های جامع آن از فروش، عملیات، خدمات، تجارت و بازاریابی پشتیبانی می کنند. این نرم افزار شامل بازاریابی و فروش هوشمند است که منجر به رشد فروش و ایجاد ارتباط با مشتریان می شود.

این رویکرد نمایندگان را قادر می سازد تا تعاملات را از طریق گردش کار خودکار شخصی سازی کنند. فرایندهای خدمات میدانی پشتیبانی می شوند و از بینش هایی برای نگهداری پیشگیرانه (Preventative Maintenance) استفاده می کند. این راه حل به کاربران کمک می کند عملکرد مالی را بهبود بخشیده و عملیات را ساده کنند.

smile
امتیاز تحلیل گران نظرات مشتریان
Microsoft Dynamic 365 ERP با در نظر گرفتن ۴۰۷۰ بررسی کاربر از ۴ سایت بررسی نرم افزار شناخته شده،
دارای میزان رضایت کاربر “عالی” است و ۸۵% از کاربران این نرم افزار را به بقیه پیشنهاد می دهند.
بررسی Microsoft Dynamics ERP


تمایزات کلیدی و مزایای Dynamics 365 ERP

  • بهبود نرخ های برد و تبدیل: با استفاده از امتیازدهی بر اساس مدل های پیشرفته، موارد دلخواه مشتری را فیلتر می کند.
  • افزایش نرخ پاسخ: از اطلاع رسانی جلسه همکاران، ارسال ایمیل و همکاری با مشتریان احتمالی و افزایش نرخ پاسخ پشتیبانی می کند.
  • نشان دادن نحوه تعامل با مشتریان: نکات مربوط به صحبت را پیشنهاد می کند و به فروشندگان نشان می دهد که مشتریان چگونه ایمیلشان را چک می کنند که این امکان را می دهد تا کاربران زمان پاسخگویی را بهبود بخشند و بیشتر فعال باشند.
  • اتحاد داده ها: با Linkedin Sales Navigator  یکپارچه می شود تا فرآیندها و داده ها را برای بهبود مدیریت روابط متحد کند.
  • ردیابی مخاطبین: از چارت سازمانی تعاملی برای تصویرسازی روابط و ردیابی مخاطب استفاده می کند.
  • شخصی سازی اسناد فروش: اسناد فروش را شخصی سازی و با فروشندگان همکاری می کند.
  • کاهش زمان صرف شده در محتوا: محتوای مربوطه و آموزش فروشنده را با تسهیلات فروش خود پیشنهاد می کند.
  • جریانهای کارآمد: گردش کارها و برنامه ریزی ها را با کمک ابزارهای بصری مانند SharePoint ، Outlook و Excel و برنامه های تلفن همراه ساده می کند. همچنین از پیش بینی تقویت شده پشتیبانی می کند.
  • ارتقا مسئولیت پذیری: پشتیبانی از عکسهای فوری و تصویرسازی جریان کار برای تجزیه و تحلیل بهتر و ردیابی درختواره ارجاعات.

تخصص صنعت

Microsoft Dynamics ERP به کاربران کمک می کند تا راه حل های end-to-end را ایجاد کنند. این سیستم دارای یک هوش قدرتمند تجاری است که به کاربران کمک می کند تا با اعتماد به نفس و آگاهانه تصمیمات تجاری بگیرند. همچنین از برنامه های سفارشی پشتیبانی می کند، به کاربران کمک می کند ایده ها را به راه حل های تجاری تبدیل کنند. با کمک آن، کاربران می توانند با خودکارسازی فرایندهای تجاری، بهره وری را افزایش دهند. کاربران می توانند بدون نوشتن یک خط کد، چت بات بسازند تا با کارمندان و مشتریان درگیر شوند.


ویژگی های کلیدی

  • بینش فروش: پیش بینی را تکمیل می کند و تعصب و خطاهای پیش بینی های ناشی از هوش مصنوعی را کاهش می دهد. یک دستیار موبایل دارد که پیشنهادهای فعالانه را ارائه می دهد. مکالمات را رونویسی می کند و اشاره به نیازهای مشتری را آسان می کند.
  • بینش مشتری: از یک پلتفرم بصری مشتری پشتیبانی می کند، که یکپارچه و یک نمای واحد از داده های مشتری ایجاد می کند. اجازه می دهد تا کاربران برای ایجاد گزارش های سفارشی به Microsoft Power BI  متصل شوند. می توان برنامه های سفارشی را با Microsoft Power Apps ایجاد کرد.
  • عامل مجازی:  به تیم های خدمات مشتری اجازه می دهد تا مسائل پشتیبانی را با استفاده از ربات های گفتگو به طور خودکار انجام دهند و با استفاده از اتصالات از پیش ساخته شده آن را با Power Virtual Agents ادغام کنند.
  • محافظت در برابر تقلب: مجهز به ویژگی های محافظت در برابر تقلب که به محافظت از تجارت الکترونیکی کاربران، بهبود تجربه خرید کاربران و دستیابی به درآمد بیشتر کمک می کند. ضمیمه های تطبیقی ​​هوش مصنوعی از الگوها می آموزند و به مدیران کمک میکند تا به صورت بهینه تر مقابل کلاهبرداری عمل کنند.
  • بینش مالی: اجازه می دهد تا شرکت ها با استفاده از پیش بینی جریان نقدی، پیشنهاد پرداخت مشتری و پیشنهادات بودجه هوشمند، جریان های نقدی مدیریت شوند.
  • دستیار از راه دور: به کاربران کمک می کند تا با هم کار کنند زیرا ابزاری با واقعیت ترکیبی است که امکان همکاری آنی را فراهم می کند. اطلاعات سفارشات را از برنامه های نمایشی و خدمات میدانی استخراج می کند.
  • تجسم محصول: به کاربران کمک می کند تا نیازهای مشتری را با واقعیت متفاوتی پاسخ دهند. به کاربران این امکان را می دهد که یک تصویر سه بعدی از محصول را در محیط خودشان قرار دهند ، به آنها این امکان را می دهد که نیازهای خود را بفهمند و یادداشت کنند.
  • راهنماها: با درک عملکرد کارمندان با راهنماها ، برنامه واقعیت ترکیبی مایکروسافت، تأثیر آموزش را افزایش می دهد.

محدودیت ها

تا زمان بررسی ، این محدودیت ها موجود است:

  • کاربران جدید ممکن است آن را کاربر پسند نبینند زیرا جلسات زیادی دارد که جریان داده را مختل می کند.
  • رابط کاربری تأخیر دارد و صفحات بسیار آهسته تازه می شوند.
  • داشبورد CRM دارای رابط کاربری گیج کننده ای است و پیکربندی و پیمایش آن دشوار است.
  • پشتیبانی از بروزرسانی های نرم افزار به روز نیست.
  • پیاده سازی و یکپارچه سازی به دلیل خطاهای مداوم ممکن است دشوار باشد.
  • استفاده از اتصالات Outlook دشوار است.

پشتیبانی نرم افزار

مشتریان می توانند برای پشتیبانی با سرپرست آنلاین Dynamics 365 ERP خود تماس بگیرند.

  • ایمیل: کاربران می توانند با ارسال مشخصات خود در وب سایت درخواست تماس ارسال کنند.
  • تلفن: کاربران می توانند شماره های خاص کشور را در وب سایت پشتیبانی Dynamics مشاهده کنند.
  • آموزش: کاربران می توانند به انجمن ها ، وبلاگ ها ، مقالات نحوه دسترسی دسترسی پیدا کنند و از متخصصان و همتایان در انجمن کمک بگیرند. آنها همچنین به فیلم ها و گواهینامه های آموزشی در وب سایت دسترسی پیدا می کنند.
  • تیکت: گزینه های تیکت در وب سایت ذکر نشده است.

خلاصه نظرات کاربران

بر اساس تجربیات جمع آوری شده از سایت های شناخته شده نرم افزاری ، مزایا و معایب زیر توسط یک تحلیلگر بازار SelectHub تنظیم شده است.


مزایا

  • کاربرپسند: این سیستم آسان و بصری است، همانطور که تقریباً ۸۴٪ از کاربران کارا بودن آن را ذکر کرده اند.
  • عملکرد: Microsoft Dynamics ERP مجموعه ای قوی از ابزارهای موفق مدیریت کسب و کار را ارائه می دهد، همانطور که ۶۴ % از کاربرانی که عملکرد محصول را ذکر کرده اند گزارش کرده اند.
  • مشارکت: حدود ۱۰۰ % از کاربرانی که به مشارکت اشاره کرده اند خاطرنشان کردند که این سیستم به از بین بردن فاصله مشتریان و تیم های فروش کمک می کند.
  • یکپارچه سازی ها: همانطور که ۶۶٪ از بازبینی ها که ادغام ها را ذکر می کنند، ادغام های موجود به افزودن ارزش محصول پایه کمک می کنند.
  • سفارشی سازی: ۱۰۰٪ کاربرانی که به قابلیتهای سفارشی سازی این ابزار اشاره کرده اند، فکر می کنند این ویژگی باعث کارآیی بیشتر آنها شده است.

معایب

  • هزینه: تقریباً ۹۴٪ از کاربرانی که هزینه را ذکر کردند گزارش دادند که اشتراک Microsoft Dynamics ERP برای مشاغل کوچکتر بسیار گران است.
  • رابط: حدود ۵۰٪ از کاربرانی که رابط کاربری را ذکر کردند ، اظهار داشتند که ویژگی های پیشرفته نرم افزار، بصری نیستند.
  • اجرا: فرآیند پیاده سازی به یک توسعه دهنده خبره نیاز دارد و با توجه به ۶۰٪ از بازبینی هایی که به اجرا اشاره می کنند، می تواند دشوار باشد.
  • پشتیبانی: پشتیبانی از سیستم می تواند آهسته باشد، به طوری که برخی از کاربران اشاره می کنند که زمان پاسخگویی پشتیبانی آنها زیاد است، همانطور که ۷۰ کاربری که نظر ثبت کرده اند، گزارش کرده اند.
  • منحنی یادگیری: تقریباً ۹۲٪ از کاربرانی که منحنی یادگیری را ذکر می کنند، فکر می کنند استفاده کامل از سیستم به آموزش صحیح نیاز دارد. استفاده یا مکان یابی برخی از ویژگی ها دشوار است و راهنمای کاربر مفصل در دسترس نیست.

نتیجه گیری

Microsoft Dynamics ERP مجموعه قدرتمندی از ابزارهای مدیریت کسب و کار را ارائه می دهد که استفاده از آنها برای اکثر کاربران آسان و در دسترس است. این ویژگی ها از همه وظایف مهم مدیریتی پشتیبانی می کنند که به کاربران در سازماندهی و ساده سازی فرایندهای خود کمک می کنند. ویژگی های مشارکتی به افزایش کار گروهی و ساده سازی تکالیف کمک می کند. با این حال ، پیمایش رابط کاربری آن دشوار است و به روزرسانی های اخیر آن را با خطا ساخته است. این از مدیریت خط لوله (pipeline management) پشتیبانی نمی کند و برخی از کاربران ویژگی های اضافی را گران می دانند.

[کل: ۱ میانگین: ۵]
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها