پیوست

۱۶۲۱ | چگونه می توان محاسبات بیمه تامین اجتماعی را در سیستم پیاده سازی کرد ؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۶۲۱ | چگونه می توان محاسبات بیمه تامین اجتماعی را در سیستم پیاده سازی کرد ؟

۱۶۲۱ | چگونه می توان محاسبات بیمه تامین اجتماعی را در سیستم پیاده سازی کرد ؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
برای پیاده سازی محاسبات بیمه تامین اجتماعی مراحل زیر را دنبال کنید :
۱- تعیین عوامل مشمول و غیر مشمول بیمه: برای تعیین عوامل مزایا موثر در محاسبات بیمه تامین اجتماعی کافی است تا از منوی حقوق وارد فرم “معرفی عوامل مزایا” شوید و با دوبار کلیک برروی عامل مورد نظر وارد فرم “نحوه ارزیابی” شوید. در این فرم، نحوه ارزیابی مورد نظر را انتخاب و برای بیمه پذیر کردن، چک باکس “بیمه پذیر” را مارک کنید. در صورتی که این چک باکس مارک نشده باشد، با مارک کردن چک باکس “بروز در لیست بیمه” می توان عامل مورد نظر را به عنوان مزایای غیر مشمول در لیست بیمه نمایش داد و در غیر اینصورت، عامل مورد نظر در لیست بیمه موثر نخواهد بود. همچنین جهت محاسبه حق بیمه برای عوامل سایر مزایا از منوی حقوق وارد فرم “معرفی سایر عوامل” شوید و چک باکس های بیمه پذیر و یا بروز در لیست بیمه را تنظیم کنید.
۲- تامین اجتماعی سهم کارمند: برای ایجاد عامل بیمه تامین اجتماعی سهم کارمند از منوی حقوق وارد فرم “معرفی عوامل کسور” شوید و بروی عامل بیمه تامین اجتماعی دوبار کلیک کنید و در فرم باز شده، نحوه ارزیابی را برای استخدام های مورد نظر ایجاد کنید. در این فرم فیلد “درصد” را معادل ۷ قرار دهید به این معنی که ۷ درصد عوامل مشمول حق بیمه به عنوان سهم کارمند محاسبه خواهد شد . در این فرم مقدار فیلد “سقف مزایا” را نیز بصورت رقم ریالی و یا الگوی محاسباتی ثبت کنید.
۳- تامین اجتماعی سهم کارفرما: برای ایجاد عامل بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما از منوی حقوق وارد فرم “معرفی تعهدات کارفرما” شوید و بروی عامل بیمه تامین اجتماعی کارفرما دوبار کلیک کنید و در فرم باز شده، نحوه ارزیابی را برای استخدام های مورد نظر ایجاد کنید. در این فرم فیلد “درصد” را معادل ۲۰ قرار دهید به این معنی که ۲۰ درصد عوامل مشمول حق بیمه به عنوان سهم کارفرما محاسبه خواهد شد .
۴- بیمه بیکاری سهم کارفرما:  برای ایجاد عامل بیمه بیکاری سهم کارفرما از منوی حقوق وارد فرم “معرفی تعهدات کارفرما” شوید و بروی عامل بیمه بیکاری سهم کارفرما دوبار کلیک کنید و در فرم باز شده، نحوه ارزیابی را برای استخدام های مورد نظر ایجاد کنید. در این فرم فیلد “درصد” را معادل ۳ قرار دهید به این معنی که ۳ درصد عوامل مشمول حق بیمه به عنوان بیمه بیکاری سهم کارفرما محاسبه خواهد شد .
نکته ۱: برای عدم نمایش عوامل سایر کسور و وام کافی است تا چک باکس “عدم بروز در لیست بیمه” را برای آنها مارک کنید.
نکته ۲: برای تعیین سقف مزایا در بیمه تامین اجتماعی به پرسش و پاسخ شماره۱۴۳۱ مراجعه کنید.
نکته ۳: در صورتی که در یک نوع استخدام تنوع بیمه ای وجود دارد (به عنوان مثال برخی از پرسنل بیمه تامین اجتماعی و برخی دیگر تحت پوشش خدمات درمانی هستند) کافی است تا در شرط فرمول محاسباتی بیمه تامین اجتماعی سهم کارمند و کارفرما از پارامتر [ نوع پوشش بیمه ای ] استفاده کنید. مقادیر این پارامتر از فرم “پارامتر های عمومی” قابل دسترس است و برای ورود اطلاعات آن به تفکیک پرسنل کافی است تا در فرم “احکام استخدامی” بروی کلید “سایر اطلاعات” کلیک کنید و در فرم باز شده نوع پوشش بیمه ای را برای پرسنل مورد نظر تعیین کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸   ۱۴۹۹  
Total ۱ Votes:
۱

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?