پیوست

۱۶۱۳ | پرداخت متفرقه در سیستم حقوق و دستمزد چیست و چه کاربردی دارد؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۶۱۳ | پرداخت متفرقه در سیستم حقوق و دستمزد چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۶۱۳ | پرداخت متفرقه در سیستم حقوق و دستمزد چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
پرداخت های متفرقه، پرداخت های غیر مستمری هستند که شاخص اصلی و مهم آنها، انجام  محاسبات بصورت مستقل از محاسبات ماهانه حقوق و دستمزد می باشد و گزارشهای مرتبط با آنها نیز قابل تفکیک از گزارش های حقوق ماهانه است. در زیر مهمترین موارد استفاده از پرداخت های متفرقه در سیستم حقوق و دستمزد شرح داده شده است :
۱- پرداختهای موردی: پرداخت هایی که نه بصورت مداوم و ماهانه بلکه در شرایط و مناسب های خاص، خارج از محاسبات حقوق جاری، محاسبه و پرداخت می شوند. تاریخ پرداخت به کارکنان در این دسته تاریخی متفاوت از پرداخت حقوق ماهانه است. به عنوان مثال فرض کنید سازمانی به مناسبت روز کارگر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه مبلغی را به عنوان پاداش به کارکنان خود پرداخت نماید و یا به عنوان مثال محاسبات مرتبط با تسویه حساب پرسنل را می توان به عنوان پرداخت متفرقه پیاده سازی نمود.
۲- پرداختهایی که نیاز به تهیه گزارشهای مستقل دارند: این نوع پرداختها اگرچه ممکن است همراه با حقوق ماهانه محاسبه و پرداخت شوند ولی به دلایلی نیاز به تهیه گزارش های تفکیک شده و مستقل از حقوق ماهانه دارند. از بارز ترین نمونه این نوع پرداختها در سازمان های دولتی است که حقوق آنها توسط وزارت دارایی پرداخت می شود. در این سازمان ها برخی مزایا از منابع سازمان و برخی دیگر از منابع وزارت دارایی پرداخت می شوند اگرچه هر دو بخش مزایا همزمان با هم به حساب پرسنل واریز می شوند. بنابراین نیاز است در این شرایط، مزایایی که از منابع سازمانی پرداخت می شوند به عنوان پرداخت های متفرقه پیاده سازی می شوند.
۳- پرداخت حقوق در چند نوبت: در برخی از سازمان ها حقوق و مزایای ماهانه در چند بخش و در تاریخ های متفاوت پرداخت می شوند به عنوان مثال حقوق ثابت افراد در ابتدای ماه و اضافه کاری آنها در ۱۵ هر ماه پرداخت می شود. در این مثال، محاسبات اضافه کاری پرسنل به عنوان پرداخت متفرقه در سیستم پیاده سازی می شوند.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸   ۱۷۰۱  
Total ۲ Votes:
۱

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?