پیوست

۱۶۰۱ | محاسبه اضافه کاری بر اساس سقف اعتبار هر واحد، چگونه انجام می شود؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۶۰۱ | محاسبه اضافه کاری بر اساس سقف اعتبار هر واحد، چگونه انجام می شود؟

۱۶۰۱ | محاسبه اضافه کاری بر اساس سقف اعتبار هر واحد، چگونه انجام می شود؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
در سیستم حقوق و دستمزد می توان برای هر یک از واحد های سازمانی جهت پرداخت اضافه کاری، سقف ریالی اعتبار درنظر گرفت. با اینکار در شرایطی که مجموع حق اضافه کاری پرسنل یک واحد از سقف اعتبار واحد تجاوز نماید، ساعت اضافه کاری پرسنل تعدیل خواهد شد. همچنین میزان ساعت تعدیل شده نیز در سیستم تحت یک عامل کارکرد نگهداری خواهد شد تا در صورت نیاز مبلغ آن محاسبه و پرداخت گردد. برای پیاده سازی این امکان لازم است تا علاوه بر ایجاد عامل اضافه کاری به عنوان مزایا و کارکرد اضافه کاری به عنوان عامل کارکرد اقدامات زیر در سیستم انجام شود:
۱- تعیین سقف اعتبار بصورت ریالی برای هر یک واحد های سازمانی:
برای اینکار کافی است تا از منوی سازمان وارد فرم “واحد های سازمانی” شوید و برای واحد مورد نظر، مقدار دلخواه را در فیلد “سقف اعتبار” ثبت نمایید.
۲- معرفی نحوه محاسبه نرخ اضافه کار:
لازم است تا نرخ اضافه کاری بصورت یک الگوی محاسباتی در سیستم ثبت شود. برای اینکار از منوی حقوق وارد فرم “الگوهای محاسباتی” شوید و یک الگو با نوع “نرخ اضافه کار” ایجاد کرده و فرمول محاسباتی آن را به گونه ای تعریف کنید که معادل ریالی یک ساعت اضافه کار را خروجی دهد.
۳- تعریف کارکرد مازاد اضافه کاری:
جهت نگهداری کارکردهای تعدیل شده و مازاد در سیستم، نیاز است تا عامل کارکرد جدیدی در سیستم ایجاد شود. برای اینکار کافی است تا از منوی حقوق وارد فرم ” معرفی عوامل کارکرد” شوید و یک عامل جدید با نوع “کارکرد مازاد اضافه کار” ایجاد نمایید و نحوه ارزیابی آن را برای استخدام های مورد نیاز، با مقیاس “ساعت و دقیقه” ایجاد کنید.
نکته ۱: در سیستم این قابلیت وجود دارد که سقف اعتبار برای هر واحد بصورت ساعت ثبت شود. برای اینکار کافی است تا سقف مورد نظر را بصورت ساعت و دقیقه برای هر یک از واحد های سازمانی در فیلد “سقف اضافه کار” ثبت نمایید.
نکته ۲: در سیستم این قابلیت وجود دارد که سقف اضافه کاری بصورت ساعت به تفکیک محل های خدمت ثبت و محاسبه شود. برای اینکار کافی است تا از منوی سازمان وارد فرم “محل های خدمت شعب سازمان” شوید و سقف مورد نظر را بصورت ساعت در فیلد “سقف اضافه کار” برای هر یک از محل های خدمت ثبت کنید. همچنین می بایست تنظیم “تعدیل عامل کارکرد به تفکیک محل خدمت” در فرم شماره ۲۷ ( ورود کارکرد ماهانه) برای گروه کاری مورد نظر انجام شده باشد.
محاسبه اضافه کاری
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸   ۱۸۷۹  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?