پیوست

نرم افزار های جامع مالی

گروه نرم افزاری پیوست > محصولات > نرم افزار های جامع مالی

نرم افزار های جامع مـالی

منطبق بر اصول و قواعد حسابداری

   معرفی نرم افزار جامع حسابداری :

 

نرم افزار حسابداری در هر سازمان و بنگاه اقتصادی، ابزاری مهم در دستیابی به گزارشهای مدیریتی می باشد . این امر از طریق جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه بندی و تلخیص رویدادهای مالی به منظور ارزیابی موقعیت سازمان در بازارهای داخلی و جهانی بدست می آید.

اطلاعات استخراج شده از نرم افزار حسابداری باید بازتاب خروجی های سازمان در قالب گزارشهای مدون و استاندارد و قابل استفاده توسط مدیران سازمان و سهامداران باشد. این گزارشهای مالی نشان دهنده موفقیت عملیات اقتصادی هر موسسه می باشد. و براساس آن می توان خط مشی ها و تغییرات لازم را برای هدایت و برنامه ریزی سطوح مختلف مدیریت فراهم آورد.

نرم افزار مالی پیوست

   مجموعه نرم افزارهای جامع مالی پیوست:

 

مجموعه نرم افزارهای حسابداری مالی پیوست بعنوان ابزاری توانمند و مطمئن، امکان اجرایی شدن هدف مورد اشاره در حوزه های متنوعی از فعالیت های سازمانی و اقتصادی را فراهم می نمایند. این مجموعه ترکیبی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده ساز و کار و مدیریت مالی همچون نرم افزار حسابداری، خزانه داری، بازرگانی، انبار و کالا، دارایی ها و … بوده است. که در پی بیش از یک دهه فعالیت توسعه و عرضه نرم افزارهای مالی، منطبق بر اصول و قواعد حسابداری به کوشش متخصصان این گروه اعم از حسابداران و طراحان نرم افزار، تولید شده است. و در حوزه های مختلف تجاری، صنعتی و دولتی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

   امکانات برتر نرم افزار جامع حسابداری :

 

نرم افزار جامع مالی پیوست در عین سادگی و کاربرپسند (User Friendly) . به عنوان یک نرم افزار جامع  قابلیت انعطاف، طراحی کدینگ حرفه ای و گزارشهای متنوع را در اختیار کاربران این حوزه قرار داده و به مدیران انواع گزارشهای مدیریتی را ارائه می دهند.
این نرم افزارهای جامع مالی با توجه به ارتباط کامل با یکدیگر و با صدور سندهای خودکار در نرم افزار حسابداری، نقش حسابداران را به نظارت بر عملکرد واحدهای مختلف در حوزه مالی ارتقا می دهند.

ارتباط ارگانیک با دیگر نرم افزارها همچون نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار مدیریت اسناد در بستر سازمان الکترونیک پیوست از دیگر مختصات ممتاز نرم افزار حسابداری پیوست می باشد.

۱۲ ویژگی نرم افزار جامع مالی

در راستای انتخاب بهترین نرم افزار مالی، برای پوشش دادن نیازهای حوزه عملیات حسابداری و گزارشدهی مالی که بتواند سالهای متمادی نیازهای سازمان ما را برطرف نماید باید جنبه های مختلفی را بررسی نماییم. یک نرم افزار یکپارچه مالی ( مدیریت اطلاعات سازمانی MIS ) برای پوشش دادن انواع عملیات حسابداری یک شرکت باید دارای ویژگی هایی باشد که به شرکت کمک کند تا به بهترین شکل ممکن از منابع خود استفاده کند تا به بهبود کارایی و بهره وری شرکت کمک نماید. در این مقاله به بررسی ویژگی های اصلی این نرم افزار پرداخته شده است:

۱- مدیریت حسابداری

نرم افزار یکپارچه مالی باید قابلیت مدیریت انواع عملیات حسابداری را داشته باشد. این شامل ایجاد و پردازش سندهای مالی، فاکتورهای خرید و فروش، صورتحساب ها، دریافت ها و پرداخت ها، مدیریت حساب های بانکی، حساب های مشتریان و تامین کنندگان، مدیت اموال و دارایی ها، گزارشهای مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده ، گزارشهای قانونی و سایر موارد مرتبط با حسابداری است.

۲- مدیریت مالی

نرم افزار جامع مالی باید پوشش دهنده نیازهای مدیریت مالی باشد. این شامل بودجه بندی، تحلیل هزینه ها، تحلیل سودآوری، تحلیل مالی، تحلیل نقدینگی، محاسبه نسبت های مالی و سایر موارد مرتبط با مدیریت مالی است. مدیریت مالی صحیح در هدایت مسیر حرکت شرکت نقش بسیار مهمی ایفا می نماید.

۳- مدیریت مالی پروژه

نرم افزار جامع مالی باید قابلیت مدیریت مالی پروژه را داشته باشد. این شامل مدیریت مالی فازهای مختلف پروژه، مدیریت تامین منابع، مانیتورینگ بهای تمام شده پروژه و گزارش دهی پروژه در سطوح مختلف می باشد. در دست دادن بهای تمام شده فازهای مختلف یک پروژه و منابع مصرف شده در آن می تواند دید کاملی به مدیران شرکت در پیش بینی هزینه های عادی یا غیر مترقبه پروژه های بعدی بدهد.

۴- مدیریت منابع انسانی

نرم افزار یکپارچه MIS باید قابلیت مدیریت منابع انسانی را داشته باشد. این شامل اطلاعات کارمندان، حقوق و دستمزد، مزایا، گزارشهای قانونی بیمه و مالیات، مدیریت کارکردها و مرخصی ها، تسویه حساب و ترک کار و سایر موارد مرتبط با منابع انسانی است. از لحاظ قانونی ، نگهداری سوابق اطلاعاتی در حوزه منابع انسانی برای سالهای متمادی باید انجام شود و این امر امکان تهیه گزارش های ارزشمندی را فراهم می نماید.

۵- گزارش دهی و گزارش سازی

نرم افزار یکپارچه حسابداری باید قابلیت گزارش دهی کاملی در حوزه های مختلف مالی داشته باشد. این شامل گزارش های مالی، گزارش های پروژه، گزارش های منابع انسانی و سایر گزارش های مرتبط است. این گزارشها می توانند آماده باشند یا برحسب سفارش توسط کاربر یا شرکت تولید کننده نرم افزار به مجموعه گزارشها اضافه شوند و بر حسب نیازهای جدید به روزرسانی شوند.

۶- تحلیل داده ها

نرم افزار یکپارچه MIS باید قابلیت تحلیل داده ها را داشته باشد. این شامل تحلیل داده های مالی، تحلیل داده های پروژه، تحلیل داده های منابع انسانی و سایر تحلیل های مرتبط است. تحلیل داده های مالی می تواند به انتخاب مسیرهای بهتر و کم هزینه تر کمک کند و به مدیران مالی  در حوزه تصمیم گیری کمک نماید.

۷- امنیت

نرم افزار یکپارچه MIS باید امنیت بالایی را داشته باشد. این شامل قابلیت کنترل دسترسی کاربران ، رمزگذاری اطلاعات و ثبت دسترسی های مجاز و کنترل و قطع دسترسی های غیرمجاز است. امنیت دسترسی باید در قالب یک ساختار منسجم، متمرکز و یکپارچه اجرا شود و دسترسی کلیه کاربران در واحد امنیت دسترسی ها مشخص و کنترل شود. مدیریت دسترسی کاربران می تواند در قالب کاربران ، پست های سازمانی یا گروه های کاری تعیین شود.

۸- سازگاری

نرم افزار یکپارچه MIS باید قابلیت سازگاری با سایر نرم افزارها را داشته باشد. این شامل قابلیت ارتباط با سایر نرم افزارهای حسابداری، نرم افزارهای بازرگانی و سایر نرم افزارهای مرتبط است. این ارتباط می تواند از طریق ارسال و دریافت فایل، ارتباط از طریق بانک اطلاعاتی، استفاده از وب سرویس برقرار شود و یکپارچگی و تبادل اطلاعات و افزایش سرعت و دقت در انجام کارها تضمین می کند.

۹- قابلیت گسترش

نرم افزار یکپارچه مالی باید قابلیت گسترش را داشته باشد. این شامل قابلیت اضافه کردن ویژگی های جدید، تغییرات در فرآیندها، طراحی فرمهای چاپی براساس نیاز شرکت، انتشار اطلاعات مورد نیاز بین کاربران و مدیران، پوشش دادن نیازهای جدید بر اساس رشد و بزرگ شدن شرکت یا تغییر قوانین کشوری است.

۱۰- سادگی

نرم افزار یکپارچه MIS باید ساده و قابل استفاده برای کاربران و مدیران مختلف باشد. این شامل طراحی رابط کاربری ساده، قابلیت آموزش سریع، مشخص شدن و تفکیک حوزه کاری و عملکردی در فرمها، به روزرسانی مستمر براساس بازخورد خریداران برای کار سریعتر و راحت تر است. سادگی کار با نرم افزار موجب ثبت اطلاعات دقیق تر و کاملتری می شود و ثبت کامل اطلاعات، امکان تهیه گزارش های مالی جامع تری را در اختیار مدیران مالی قرار می دهد.

۱۱- فرآیند گرایی

نرم افزار جامع مالی باید بتواند براساس یکپارچگی با ابزارهای فرآیند ساز و دریافت حداکثری اطلاعات از نرم افزار ها و سیستم های دیگر، صدور سند دستی توسط تیم مالی و حسابداری را به حداقل برساند. در این حالت تیم مالی نظارت و کنترل بالایی بر اسناد دریافت شده خواهند داشت و مدت زمانی که قرار بود برای ورود اطلاعات در سیستم ها تلف شود، برای تهیه گزارشها و کنترل دقیق عملیات صرف خواهد شد. پیاده سازی فرمها و فرآیندهای در گردش سازمانی همچنین حوزه ورود اطلاعات، مسئولیت و تصمیم گیری را بین کارشناسان و مدیران مختلف توزیع خواهد کرد.

۱۲- آرشیو اطلاعاتی جامع

تجمیع و نگهداری اطلاعات به صورت متمرکز امکان مدیریت بهینه بانک ها و تهیه گزارشهای جامع را فراهم می کند. همچنین با توجه به قوانین مالی و مالیاتی، پیاده سازی بایگانی مکانیزه و حرفه ای اسناد و استفاده از نرم افزار مدیریت اسناد، موجب نگهداری تضمین شده اسناد بدون دغدغه گم شدن و از دست دادن اسناد مثبته مالی می شود و انجام آن بسیار ضروری است. نگهداری انواع مستندات و اسناد مثبته مالی و طبقه بندی درست آنها موجب افزایش سرعت و کیفیت کار حسابداران و حسابرسان شده و اطمینان بیشتری بر صحت اطلاعات مالی ثبت شده ایجاد می نماید.

به طور کلی، یک نرم افزار یکپارچه MIS برای عملیات حسابداری یک شرکت متوسط باید دارای ویژگی هایی باشد که به شرکت کمک کند تا به بهترین شکل ممکن از منابع خود استفاده کند و به بهبود کارایی و بهره وری خود برسد. انتخاب بهترین نرم افزار در این حوزه با توجه به نیازهای متنوع شرکتها و تجربیاتی که از کار با نرم افزار های جامع مالی داشته اند نیاز به بررسی جامع ، دیدن نرم افزار های مختلف ، مقایسه نیازها و امکانات نرم افزارها و دریافت مشاوره از متخصصین این امر دارد.

در صورت تمایل میتوانید دمو نرم افزارهای مالی  پیوست را مشاهده بفرمایید

 

دمو نرم افزار های مالی

سوالات متداول

سیستم جامع مالی به چه نرم افزارهایی مرتبط می شود؟

نرم افزار جامع مالی، سیستم دریافت کننده و ثبت کننده اطلاعات اسناد، اوراق و برگه های ارزشمند مالی است . این نرم افزار می تواند انواع اسناد فروش و درآمد، هزینه، دریافت و پرداخت و … را دریافت و ثبت نموده و سندهای مالی مرتبط با آنها را نگهداری یا تولید نماید. در این راستا و بنا بر نوع خریدار، برنامه جامع مالی می تواند از انواع سیستمها مانند نرم افزار مدیریت پروژه، قراردادها، بازرگانی داخلی یا خارجی، بهای تمام شده دریافت اطلاعات داشته باشد.
این نرم افزارها می توانند از مجموعه نرم افزارهای تولید شده در گروه نرم افزاری پیوست باشند یا براساس شیوه های ارسال و دریافت استاندارد از قبیل استفاده از وب سرویسها، استفاده از فرآیند ساز، ارسال و دریافت فایل از طریق اکسل با سیستم جامع مالی تبادل اطلاعات انجام دهند.

زمان  ارسال اطلاعات نیز می تواند به صورت لحظه ای و براساس انجام رخداد در سیستم اولیه، در دوره های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه یا به دلخواه سازمان باشد.

اتصال برنامه مالی به سیستمهای دیگر سازمان موجب خودکار شدن انتقال اطلاعات بین سیستمها، افزایش سرعت و دقت در صدور اسناد و کاهش خطای انسانی می شود و از الزامات نرم افزارهای به روز مالی می باشد.

آیا برنامه جامع مالی پیوست بنابر نیاز خریدار قابلیت سفارشی سازی دارد؟

در طراحی مجموعه نرم افزارهای تولید شده در گروه نرم افزاری پیوست، از تیم های تخصصی تحلیل و طراحی نرم افزار استفاده شده و در طول سالهای متمادی ، ویرایش های متعددی براساس رفع اشکالات ، توسعه قابلیتها و افزایش کیفیت محیط کار نرم افزار برای کاربران مختلف عرضه شده است. با توجه به نیازهای خاص خریداران مختلف، ابزارهای مختلفی برای سفارشی سازی و تغییر مطابق با نیازهای خریدار در نرم افزار جامع مالی قرار داده شده است تا با سفارشی شدن محیط کاربری، فرمهای چاپی و برنامه ها، در ویرایش نرم افزارها تغییری انجام نشود. در عین حال در موارد دیگر، توسعه و سفارشی سازی برای خریداران با تحلیل کامل کار و توافق بر زمان و هزینه انجام آن در دستور کار تیم های توسعه فنی نرم افزار قرار می گیرد.

نرم افزار مالی پیوست توانایی اجرای چه نوع فرآیندهایی را دارد؟

در نرم افزار مالی پیوست ، امکان گردش اسناد مالی در کارتابل رسیدگی به اسناد مالی در اختیار سازمان قرار دارد، همچنین نرم افزار مالی پیوست می تواند با استفاده از فرآیندساز پیشرفته پیوست، گردش اطلاعات مالی در انواع فرآیندهای دلخواه سازمان در حوزه خرید و فروش کالا، دریافت یا پرداخت، تنخواه، قراردادها و … را مدیریت نموده و اطلاعات نهایی را در سیستم مالی ثبت نماید. این فرآیندها کاملا براساس نیاز سازمان خریدار تحلیل و مستند می شوند و پس از توافق تیمهای تحلیل و مدیر پروژه سازمان خریدار بر ظاهر و پارامترهای اطلاعاتی فرمها، پیوست ها، مسیر گردش، دسترسی افراد در بخشهای مختلف و تبادل مستند تحلیل شده، استقرار و پیاده سازی فرآیندهای سفارشی انجام می شود.

آیا برنامه مدیریت ارتباط با خریداران CRM قابلیت تبادل اطلاعات به سیستم جامع بازرگانی پیوست را دارد؟

با استفاده از وب سرویسهای پیوست، امکان برقراری ارتباط بین نرم افزار بازرگانی پیوست و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به وجود می آید. وب سرویس مالی پیوست، قابلیت دریافت اطلاعات فاکتور، سند مالی، فرم دریافت وجه، حواله انبار را دارد و می تواند اطلاعاتی مانند مانده حساب، موجودی کالا، گردش حساب ، اعتبار خریدار و قیمت کالا را در اختیار نرم افزار CRM قرار دهد.
امکانات وب سرویس قابل توسعه می باشد و از آن برای ارتباط با انواع سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ایرانی و خارجی استفاده شده است.

چرا برای نگهداری اسناد مثبته مالی از نرم افزار مدیریت اسناد پیوست استفاده می شود؟

در سیستم های جامع، رویکرد نگهداری اسناد مثبته به صورت متمرکز و تحت کنترل یک نرم افزار حرفه ای مدیریت اسناد پیش بینی می شود. با اینکار نرم افزار مالی، مدیریت اسناد مثبته اسکن شده را به نرم افزار مدیریت اسناد می سپارد و در زمان نیاز آنها را از این نرم افزار فراخوانی می کند.

مزایای این کار عبارتند از :

  • طبقه بندی و نگهداری اطلاعات در بانک اطلاعات مجزا و ارتباط با نرم افزار مالی بر مبنای سرویس
  • عدم تاثیر حجم بالای اسناد بایگانی و ضمیمه شده در سرعت عملکرد و گزارش گیری در سیستم های مالی
  • امکان گزارش گیری مستقل در حوزه بایگانی براساس انواع اطلاعات ثبت شده برای اسناد مثبته
  • امکان نگهداری اسناد مثبته در بانک اطلاعاتی و در ساختار حفاظت شده امن
  • امکان گزارش گیری از اطلاعات در نرم افزار مدیریت اسناد براساس برنامه های تولید کننده اطلاعات
  • استفاده از یک نرم افزار مدیریت اسناد مرکزی برای کل سازمان
برنامه حسابداری رایگان چرا در بازار عرضه می شود؟

برنامه های حسابداری مختلفی در اینترنت وجود دارند که به نام برنامه رایگان حسابداری عرضه شده اند و برای امور مالی شخصی یا شرکتی می توانیم از آنها استفاده کنیم. رایگان بودن این نرم افزار ها موجب می شود تا برای استفاده کنندگان مختلف جذاب باشند. از طرف دیگر دغدغه های مختلفی در حوزه حسابداری وجود دارد که مسئولیت بزرگ مدیریت منابع اطلاعاتی، اسناد و گزارشهای مالی را برعهده مدیران مالی و حسابداران شرکتها قرار می دهد. با توجه به اینکه توسعه و نگهداری این نرم افزارها دارای هزینه بوده و عرضه رایگان آنها از دید مالی منطقی به نظر نمی رسد، برخی از دلایل عرضه این نرم افزارها را بررسی می کنیم :

■   نرم افزار مالی پروژه ای

برنامه های مختلفی توسط دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات در قالب پروژه های دانشجویی توسعه داده شده اند، اگر این نرم افزارها در ادامه کار به شرکت های نرم افزاری با خدمات پشتیبانی مرتبط منتقل نشوند، انتخاب مناسبی نخواهند بود. این نرم افزارها معمولا از امکانات ساده ای برخوردار هستند و برنامه توسعه ای برای آنها پیش بینی نشده است. در صورت داشتن اشکال و باگ، مرکز مشخصی از آنها پشتیبانی نمی کند و در صورت ورود اطلاعات اسناد مالی در آنها بعد از مدتی به سادگی مجبور به تغییر نرم افزار و پرداخت هزینه انتقال اطلاعات یا ورود مجدد اطلاعات در سیستم حسابداری بعدی خواهید شد.

■   برنامه های حسابداری زماندار و محدود

برنامه های حسابداری با تعداد محدود سند یا مدت زمان محدود کاری برای امور آموزش حسابداری در بازار موجود هستند که توسط شرکتهای معتبر عرضه شده اند، استفاده تجاری از این نرم افزارها مشکل قانونی ندارد ولی در صورتی که در نظر داشته باشید در ادامه نسخه اصلی و کامل تر آن نرم افزار را از شرکت فروشنده خریداری نمایید.

■   برنامه حسابداری با اهداف تبلیغاتی

یکی از تبلیغات بسیار موثر عرضه نرم افزارهای رایگان کوچک برای تست کیفیت و سادگی کار با برنامه توسط خریداران و کاربران می باشد، در این حالت نرم افزاری با امکانات محدود برای حسابداری شخصی به صورت رایگان ارائه می شود و از آن برای معرفی شرکت نرم افزاری استفاده می گردد. این نرم افزارها برای استفاده تجاری مناسب نیستند و می توانند برای کاربری حسابداری شخصی یا آموزشی استفاده شوند.

■   نرم افزار مالی قفل شکسته

برنامه های قفل شکسته، برنامه های حسابداری عرضه شده توسط شرکتهای نرم افزاری هستند که دارای کپی های غیرقانونی و قابل استفاده می باشند، این نسخه ها به روزرسانی نمی شوند و هیچ گونه خدمات پشتیبانی معتبری ندارند، بنابراین بعد از چند سال با توجه به تغییر قوانین و نیازهای جدید مجبور به انتقال اطلاعات به نرم افزار جدید یا خرید نسخه معتبر از شرکت نرم افزاری اصلی خواهید شد. در هر صورت شرکت اصلی می تواند به خاطر استفاده از نسخه غیرقانونی هزینه بیشتری از شما مطالبه نماید یا به شما خدمات ارائه ننماید.

نکته :

در نظر داشته باشید که از لحاظ قوانین مالیاتی و حسابداری قانونی، نگهداری اطلاعات مالی تا ده سال برعهده مودی مالیاتی است و ممیز مالیاتی می تواند گزارشها، اسناد مالی،پرونده ها و مستندات ده سال گذشته را از مودی درخواست نماید. بنابراین اطلاعات مالی و نرم افزار حسابداری را تا حداقل ده سال باید نگهداری نموده و قابل ارائه داشته باشید و اگر نرم افزاری استفاده کنید که ده سال بعد به هر دلیلی کار نکند و شرکت عرضه کننده آن نتواند به شما خدمات پشتیبانی ارائه دهد از لحاظ مالی و مالیاتی شما را در ریسک بزرگی قرار داده است.

 

نکته :

یک سیستم حسابداری شرکتی باید دارای خدمات پشتیبانی مناسب باشد تا در زمان نیاز، به تیم مالی خدمات مناسب کاری، پشتیبانی  و آموزشی ارائه نماید، بدون این خدمات در زمان بروز مشکل، تنها خواهید بود.

 

نتیجه گیری :

اطلاعات و اسناد مالی شرکتها، داراییهای بسیار مهم و ارزشمندی هستند، از نرم افزارهای حسابداری رایگان برای آموزش عمومی حسابداری یا امور حسابداری شخصی می توانید استفاده کنید. ولی زمان ارزشمند و اسناد مالی شرکت خود را به نرم افزار رایگان نسپارید، زیرا احتمالا هزینه های بسیار بیشتری در ازای این صرفه جویی، در سالهای بعد خواهید پرداخت.

چه اسنادی را در بایگانی اسناد نرم افزار مالی می توانیم ذخیره کنیم؟

با توجه به اینکه برای نگهداری اسناد مثبته مالی از نرم افزار مدیریت اسناد پیوست استفاده می شود که یک نرم افزار حرفه ای بایگانی و مدیریت اسناد سازمانی است، خریدار می تواند دو نوع سند در سیستم تعریف نماید.

۱- اسناد مرتبط با زیرسیستمهای مالی

اسناد مرتبط با زیرسیستمهای مالی، اسناد مثبته مربوطه به هر نوع سند حسابداری یا عملیات مالی هستند، این نوع اسناد مثبته می توانند اسناد مثبته سند حسابداری، اسناد مثبته خزانه داری و دریافت و پرداخت، اسناد مثبته خرید و فروش، اسناد مثبته قراردادها و صورت وضعیت ها، اسناد مثبته اموال و داراییها، اسناد مثبته تنخواه یا اطلاعات مرتبط با طرف حسابهای مالی باشند.

۲- اسناد مستقل از زیرسیستمهای مالی

در بایگانی اسناد مالی می توانیم انواع گزارش ها و پرونده های مالی را ذخیره کنیم و براساس کلید واژه های مورد نظر در هر زمان با استفاده از امکان جستجو در نرم افزار، به آنها دسترسی پیدا کنیم. گزارشهایی مانند اظهارنامه مالیاتی سالانه، لیست بیمه و مالیات ماهانه پرسنل، گزارشها و اسناد ارائه شده برای مجامع یا بانکها، پرونده هر پروژه واردات یا صادرات، پرونده های حقوقی پیگیری مطالبات و انواع اسناد دیگر می توانند در سیستم مدیریت اسناد پیوست نگهداری شوند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت اسناد در حوزه مالی می توانیم تمام اسناد و پرونده های واحد مالی را در یک نرم افزار تخصصی بایگانی اسناد طبقه بندی کنیم و امکان استفاده از آن را براساس سطح دسترسی در اختیار کاربران مجاز قرار دهیم. این نرم افزار محدودیتی در نگهداری تعداد و حجم بالای اسناد ندارد و برای استفاده از آن لازم است پیش بینی برای تخصیص منابع سخت افزاری کافی برای نگهداری حجم انبوه اسناد انجام شود.

نرم افزار یکپارچه حسابداری چیست و چه امکاناتی دارد؟

نرم افزار یکپارچه حسابداری، از مجموعه نرم افزار و سیستم های مکمل مالی تشکیل می شود و براساس گردش و تبادل اطلاعات بین ماژولها و بخش های مختلف طراحی شده است. زیرسیستمهای سازنده نرم افزار یکپارچه حسابداری، معمولا بنابر نیاز و نوع فعالیت شرکت انتخاب می شود و این برنامه ها، مدیریت اطلاعات در واحدهای عملیاتی یک شرکت را برعهده می گیرند. این زیرسیستم ها شامل زیرسیستم های اصلی، ماژولهای تکمیلی و همچنین ابزارهای برقراری ارتباط با سیستم های دیگر می باشد. برنامه مالی، قلب مرکزی و تجمیع کننده و دریافت کننده کلیه اطلاعات مالی در قالب سندهای حسابداری بوده و گزارشهای مختلف مالی از این بخش دریافت می شود.

■  مثال هایی از سیستمهای اصلی :

سیستم حسابداری و دفتر داری، سیستم خزانه داری، سیستم بازرگانی و خرید و فروش

 

■  مثال هایی از سیستم های فرعی :

زیر سیستم ارزی، زیر سیستم محاسبات پورسانت و حق العمل کاری، زیرسیستم تنخواه

 

■  مثال هایی از ابزارها :

ابزار انتقال اطلاعات از اکسل، وب سرویس ارتباط با فروشگاه آنلاین، ابزار ارسال اطلاعات به سامانه مودیان مالیاتی

در یک سیستم جامع و یکپارچه می توانید بنابر توسعه فعالیت های یک شرکت و تعریف نیازهای جدید، نرم افزارها و ماژولهای جدیدی به برنامه یکپارچه حسابداری خود اضافه کنید و یک سیستم کاملتر بوجود آورید.

 

مثال : اضافه شدن زیرسیستم تولید به شرکت بازرگانی که کارخانه ای را ایجاد کرده و فعالیت تولیدی را هم شروع نموده است.

[کل: ۵۱ میانگین: ۵]
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها