پیوست

۱۵۰۱ | تنظیمات امنیتی مرتبط با کاربر در سازمان الکترونیک چه کاربردی دارد؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۵۰۱ | تنظیمات امنیتی مرتبط با کاربر در سازمان الکترونیک چه کاربردی دارد؟

۱۵۰۱ | تنظیمات امنیتی مرتبط با کاربر در سازمان الکترونیک چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
به طور متداول تعاریف اولیه کاربر مانند مشخصات عمومی، کلمه عبور، ویژگی های خاص، گروههای کاری، تنظیمات ورود و پرسنل مرتبط با کاربر از منوی “کاربران” در ابزار مدیریت سازمان انجام می شود که ویژگی های امنیتی گسترده ای در آن نهفته نشده است. حال اگر بخواهیم برای کاربر سطوح امنیتی وِیژه تری، خصوصا در مورد نام کاربری و کلمه عبور تعریف کنیم از ابزار “تنظیمات امنیتی کاربران” از زیر منوی “تتظیمات” استفاده می کنیم.
با استفاده از این ابزار می توان موارد خاصی را برای نام کاربری و کلمه عبور مشخص و هدفمند نمود.
۱- تعداد کلمات عبور غیر قابل انتخاب:
یکی از مواردی که امنیت سیستمها را تهدید می کند استفاده کاربران از کلمات عبور قبلی خودشان است که در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربر حق انتخاب تا چند کلمه عبور قبلی خود را ندارد. تعیین عدد صفر به معنی استفاده نکردن از این امکان است.
حداقل زمانی که از تعریف یک کلمه عبور باید گذشته باشد تا بتوان مجدد آن را انتخاب کرد:
با استفاده از این ابزار می توان تعیین کرد که کاربر کلمات عبور تا چند روز اخیر خود را نمی تواند به عنوان کلمه عبور جدید استفاده نماید. تعیین عدد صفر به معنی استفاده نکردن از این امکان است.
۲- حداکثر عمر کلمه عبور:
می توان مشخص نمود حداکثر مدت زمانی که یک کاربر می تواند از یک کلمه عبور استفاده کند چه میزان است. تعیین عدد صفر به معنی استفاده نکردن از این امکان است.
۳- حداقل عمر کلمه عبور:
می توان مشخص نمود حداقل مدت زمانی که یک کاربر می تواند از یک کلمه عبور استفاده کند چه میزان است. تعیین عدد صفر به معنی استفاده نکردن از این امکان است.
۴- میزان پیچیدگی
کلمات عبور می تواند شامل انواع مختلفی از کاراکترها (حروف کوچک، حروف بزرگ، حروف از زبانهای مختلف، اعداد و کاراکترهای خاص) باشند. منظور از پیچیدگی حداقل تعداد انواع مختلف کارکترهاست که از سطح ۱ (به معنی عدم استفاده) تا سطح ۵ (ترکیب تمام کاراکترها) تعیین می گردد.
۵ -حداکثر تعداد دفعات اشتباه در کلمه عبور
برای جلوگیری از ورود غیر مجاز کاربران در صورتیکه یک کاربر چند بار با کلمه عبور اشتباه برای ورود به برنامه تلاش کند برای مدتی از ورود کاربر جلوگیری می شود. تعیین عدد صفر به معنی استفاده نکردن از این امکان است.
۶- مدت زمان مسدود ماندن کاربر
در صورتیکه که کاربری به دلیل تعدد ورود اشتباه مسدود شد پس از چند دقیقه بتواند مجددا برای ورود اقدام نماید. در صورت تعیین عدد صفر برای این آیتم، رفع انسداد تنها از طریق مدیر سیستم امکان پذیر است.
۷- مدت زمان احتساب تلاش های ناموفق ورود:
تلاش های ناموفق یک کاربر در طی چه مدتی سبب مسدود شدن کاربر می شود.
۸- کلمات عبور غیر مجاز
هرگاه بخواهیم کلمات و یا عبارتی در تعریف کلمات عبور استفاده نشود از این آیتم استفاده می کنیم. کلمات و عبارات باید در سطور جداگانه درج گردد.
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۳۳۶  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?