پیوست

چگونه می توان امتیاز حق شاغل را در سیستم کارگزینی پیاده سازی کرد؟

گروه نرم افزاری پیوست > چگونه می توان امتیاز حق شاغل را در سیستم کارگزینی پیاده سازی کرد؟

چگونه می توان امتیاز حق شاغل را در سیستم کارگزینی پیاده سازی کرد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
در قانون خدمات کشوری امتیاز حق شاغل از مجموع امتیاز های تحصیلات، دوره های آموزشی، مهارت و توانایی، سنوات و تجربه بدست می آید. تعیین امتیازهای ذکر شده بر اساس جدول حق شاغل می باشد. این جدول دارای ۵ ستون می باشد که هر ستون مختص یکی از امتیازها است. پارامتر اصلی و ورودی جدول حق شاغل، مدرک تحصیلی پرسنل می باشد. در حقیقت ردیفهای جدول حق شاغل مدارک تحصیلی پرسنل هستند. جدول حق شاغل بصورت جدول نوع سوم در سیستم پیاده سازی می شود و هریک از امتیاز های یاد شده به عنوان عامل امتیازی مستقل در سیستم ایجاد می شوند و فرمول محاسباتی آنها خروجی از جدول نوع سوم می باشد.
امتیاز تحصیلات : برای بدست آوردن امتیاز تحصیلات کافی است تا خروجی از جدول حق شاغل بر اساس ستون مربوط به امتیاز مدارک تحصیلی تهیه شود. به عنوان نمونه امتیاز مدرک تحصیلی لیسانس در جدول حق شاغل معادل ۱۷۰۰ خواهد بود.
امتیاز دوره های آموزشی : امتیاز دوره آموزشی در جدول حق شاغل برای تمامی ردیفها معادل ۰٫۵ امتیاز می باشد لذا امتیاز دوره های آموزشی به ازاء هر یک ساعت معادل ۰٫۵ امتیاز خواهد بود و حداکثر تا سقف ۵۰۰ امتیاز قابل محاسبه می باشد. دوره های آموزشی سپری شده را می توان در فرم “دوره های آموزشی” ثبت نمود و با استفاده از پارامتر [ جمع ساعت دوره های آموزشی ] به مجموع ساعات دوره ها دسترسی داشت.
امتیاز مهارت و توانایی : برای بدست آوردن امتیاز مهارت و توانایی کافی است تا خروجی از جدول حق شاغل بر اساس ستون مربوط به این امتیاز تهیه شود. به عنوان نمونه امتیاز مهارت و توانایی برای پرسنل با مدرک لیسانس در جدول حق شاغل معادل ۴۰۰ خواهد بود.
امتیاز سنوات : در جدول حق شاغل امتیاز هر سال سنوات خدمت درج شده است لذا لازم است تا با استفاده از پارامترهای [ سنوات خدمت سال ] و [  سنوات خدمت ماه ] امتیاز سنوات برای هر یک از پرسنل محاسبه شود. در زمان محاسبه ماه های سنوات خدمت پرسنل لازم است تا امتیاز جدول تقسیم بر ۱۲ شود تا امتیاز هر ماه مشخص شود و سپس در پارامتر [  سنوات خدمت ماه ] ضرب شود. نکته مهم در محاسبه امتیاز سنوات این است که این امتیاز در ابتدای هر سال محاسبه خواهد شد و در طول سال تغییر نخواهد کرد لذا در فرمول محاسباتی می بایست شرطی قائل شد که تنها در صورتی که تاریخ اجرای حکم ابتدای سال است محاسبات انجام شودو در غیر اینصورت امتیاز سنوات از حکم قبل انتقال داده شود .
امتیاز تجربه : امتیاز تجربه نیز مشابه امتیاز سنوات محاسبه خواهد شد با این تقاوت که امتیاز مبنای تجربه در هر سال در جدول حق شاغل متقاوت از امتیاز سنوات می باشد.
نرم افزارهای منابع انسانی
[کل: ۱ میانگین: ۱]

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸   ۴۴۵۶  
Total ۲ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?