پیوست

۹۵۳ | کاربرد روش های مختلف پیشنهاد قیمت فروش چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۹۵۳ | کاربرد روش های مختلف پیشنهاد قیمت فروش چیست؟

۹۵۳ | کاربرد روش های مختلف پیشنهاد قیمت فروش چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۱- پیشنهاد قیمت فروش پیشنهادی به خریدار:
در این حالت شرکت فروشنده از یک یا چند لیست قیمت استفاده می نماید و هر نوع لیست قیمت را به یک نوع خریدار انتساب می دهد (مثال لیست قیمت نماینده، عمده فروش و… ) با انتخاب خریدار در فرم فاکتور فروش، به صورت خودکار در هنگام انتخاب کالا، قیمت فروش از روی لیست قیمت منتسب به خریدار خوانده و در فیلد قیمت واحد درج می شود. شرکت های نماینده فروش و پخش محصولات معمولا بدینگونه عمل می کنند .
۲- پیشنهاد قیمت آخرین فروش کالا:
در این حالت قیمت فروش کالا در هر لحظه می تواند تغییر کند و بر همین اساس از قیمت آخرین فروش به عنوان مرجع فروش بعدی استفاده می گردد.
در این نوع فروش، برخی کالاها نوسان قیمت دارند و نمی توان از لیست قیمت مرجع استفاده نمود و قیمت لحظه ای تغییر می کند .
۳- پیشنهاد قیمت آخرین فروش کالا به خریدار:
در این حالت خریدار می خواهد براساس آخرین فروش به خریدار فعلی ، قیمت فروش کالا به همان خریدار را (هنگام خرید جدید) تعیین کند
در این نوع فروش ، کالاها معمولا نوسان قیمتی ندارند و قیمتها براساس تفاهم ثابت می ماند . (ثبت فاکتور براساس فی قبلی)
نکته ۱: در مجموعه هایی که لیست قیمت ارزی دارند و می خواهند براساس قیمت روز ارز یا ضریب بالاتر (قمت تمام شده +سود) نسبت به فروش اقدام کنند از روش ۱ استفاده می شود. یعنی یکی از انواع لیست قیمت را به عنوان مرجع لیست قیمت ارزی استفاده می کنند و بعد از ثبت اقلام فاکتور، کلیه اقلام کالا را در ضریب دلخواه ضرب می کنند .
نکته ۲: در صورتی که قیمتها تغییر پیدا کرد لیست قیمت باید اصلاح شود و سیستم اطلاعات لیست قیمت قبلی را نگهداری نخواهد کرد ولی فاکتورهای ثبت شده قبلی، با تغییر لیست قیمت بدون تغییر و دست نخورده باقی می مانند.
نکته ۳: از روش ۱ به صورت انتخابی هم می توان استفاده نمود. یعنی در هنگام درج قیمت فروش کالا، می توان از CM لیست قیمت های پیشنهادی را احضار نموده و قیمت دلخواه برای فروش آن کالا را انتخاب نمود (این مورد با لحاظ دسترسی کاربر قابل استفاده است)
نکته ۴ : معمولا در روش ۱، در قسمت سطوح دسترسی ، دسترسی فروشندگان برای تغییر قیمت فروش و درج تخفیف محدود می گردد بنابراین شرکت می تواند از لیست قیمت فروش بدون قابلیت تغییر و حتی اعمال تخفیف توسط فروشندگان اطمینان حاصل نماید.
نکته ۵: بعد از ورود اطلاعات فروش کالا درفاکتور، می توان کل ردیف های فاکتور را برحسب لیست قیمت انتخابی، دوباره قیمت گذاری نمود (انتخاب از CM)
(مثال : تبدیل قیمت های ثبت شده برای خریدار از نوع قیمت خرده فروشی به عمده فروشی)
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۲۵, ۱۳۹۸   ۹۳۲  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?