پیوست

۷۸۶ | اعتبار اسنادی (LC) چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۷۸۶ | اعتبار اسنادی (LC) چیست؟

۷۸۶ | اعتبار اسنادی (LC) چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
LC یا اعتبار اسنادی مخفف Letter Of Credit بوده که به معنای سندی است که توسط موسسات مالی همچون بانک صادر و در معاملاتی که نیاز به تبادل پول دارند مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس این سند بانک مبدا تعهد می نماید  که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد.  مراحل گشودن السی را می توان بطور خلاصه به شرح زیر بیان نمود:
مرحله ۱- -خریدار کالا به یکی از بانک های کشور خود ( بانک مبدا)مراجعه و درخواست گشودن یک السی به میزان تمام یا بخشی از مبلغ معامله برای فروشنده کالا در کشور دیگر می نماید.
مرحله ۲- بانک ( مبدا) بر اساس موجودی یا اعتبار خریدار ( مثلا رهن ملک) با طی مراحل  ونیز لحاظ حق الزحمه خود ( تا هشت درصد) برای خریدار، اقدام به گشودن السی در بانک فروشند ( مقصد)می نماید.
مرحله ۳- بانک مبدا یک نسخه از السی صادر شده را به بانک مقصد  ارسال می نماید به این معنا که پول آماده است و میتوانند محموله کالا را که خریدار درخواست داده با اطمینان کامل از پرداخت، تحویل دهد.
مرحله ۴- بانک مبدا با دریافت اسناد تاییدیه حمل کالا مبلغ قرارداد را به حساب فروشنده در بانک مقصد واریز می نماید
بسته به ماهیت اسناد اعتباری از جهت صادرات یا واردات و نیز نوع سند ، انواع LC  تبادل می گردد. از معروفترین ان ها نوع یوزانس(Usance) می باشد. این نوع از اعتبارت به گونه ای است که وجه اعتبار بلافاصله پس ارایه  اسناد از سوی ذینفع ، پرداخت نمیشود بلکه پرداخت وجه آن، بعد از مدت تعیین شده صورت می گیرد. در واقع فروشنده به خریدار مهلت می دهد که بهای کالا را پس از دریافت و فروش آن بپردازد. معامله یوزانس معمولا در کشورهایی انجام می گیرد که کمبود ارز دارند.
[کل: ۱ میانگین: ۵]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۲۴۱۴  
Total ۶ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?