پیوست

۱۳۴۴ | سفته بازی چیست؟

گروه نرم افزاری پیوست > ۱۳۴۴ | سفته بازی چیست؟

۱۳۴۴ | سفته بازی چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خرید و فروش سهام و اوراق بهادار(به طور عام) به صورت حرفه ای جهت کسب سود را سفته بازی(Agiotage) می نامند. این نوع فعالیت به ویژه در مورد سهام شرکتها در بورس Stock Jobbing نیز خوانده می شود.
روش معمول کسب سود در بازار سهام سرمایه گذاری از طریق خرید سهام شرکتها است که معمولا در دراز مدت می تواند سود آوری داشته و از ریسک نسبی پایینی برخوردار است در صورتیکه سفته بازی/بورس بازی توسط کسانی انجام می شود که مایلند در زمان کوتاهی به سود رسیده و معمولا ریسک بالاتری را متحمل می شوند. سفته بازان جهت تصمیم گیری راجع به خرید یا فروش سهام به طور معمول نیاز به اطلاعات اقتصادی منطقه ای/جهانی داشته و بر اساس پیش بینی بازار و پارامترهای تصمیم به خرید/فروش سهام می گیرند ولی علاوه بر این روشهای فریبکارانه مبتنی بر جهل طرف معامله، شایعه پراکنی، تبانی و انجام معاملات صوری هم از ابزارهای سفته بازان جهت کسب سود  بیشتر است.  به طور کلی سفته بازی در حالت حرفه ای مخل جریان سالم اقتصادی است و قوانین تجاری کشورها و بورس های معتبر به گونه ایی است که بتوانند این جریان ناسالم اقتصادی را کنترل کنند.
نکته : واژه سفته باز اصولا برای عزیزان سفته باز خوش آیند نیست و بیشتر مایلند به آنها گفته شود کارشناس بورس، فعال بازارهای مالی و …
[کل: ۰ میانگین: ۰]

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸   ۱۰۱۵  
Total ۰ Votes:
۰

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

سوالی دارید ؟

به محض بروز رسانی و دریافت پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد

+ = Verify Human or Spambot ?